مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خبر داد :

ازدواج در استان مرکزی ۷.۲درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت :طی هشت ماهه سال جاری در استان مرکزی شش هزار و ۹ مورد واقعه ازدواج ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۶۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی یزدان خسروی مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود : طی هشت ماهه سال جاری در استان مرکزی واقعه طلاق ۷.۶ درصد و ازدواج ۷.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد : طی هشت ماهه سال جاری در استان مرکزی شش هزار و ۹ مورد واقعه ازدواج ثبت شده که از این رقم ۵۳۰۲ مورد شهری و ۶۱۸ مورد روستایی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

خسروی بیان داشت : در گروه سنی ازدواج نیز برای مردان گروه سنی ۲۵ - ۲۹ سال، دو هزار و ۲۷۷ مورد ازدواج ثبت شده و گروه سنی زنان نیز ۲۰ - ۲۴ سال، یک هزار و ۷۱۷ مورد ثبت شده و میانگین سن ازدواج مردان در استان مرکزی ۳۰ سال و برای زنان ۲۴ سال بوده است.

وی اظهار داشت : در مورد ولادت نیز طی ۸ ماه گذشته ۱۲ هزار و ۷۷۷ واقعه در استان مرکزی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد کاهش آمار ولادت داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در جنسیت دختر فاطمه با ۳۳۷ مورد، زهرا با ۲۰۶ مورد، هلما ۲۰۴ مورد، زینب با ۱۲۹ مورد و آوا با ۱۰۸ مورد اول تا پنجم هستند و در فراوانی نام پسران نیز امیرعلی با ۲۸۶ مورد، امیرحسین با ۲۲۰ مورد، علی با ۲۱۶ مورد، حسین با ۲۱۳ مورد و امیرعباس با ۱۹۰ مورد اول تا پنجم هستند.

خسروی در پایان خاطر نشان کرد : امسال جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند استان یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۲۰ نفر هستند که بالای ۱۵ سال می باشند که از این تعداد تا پایان آبان ماه امسال، ۸۴۰ هزار و ۷۳۵ نفر جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار