کاهش صادرات وهمچنین خرید مصرف کنندگان در آمریکا باعث شد تا در سه ماهه سوم سال جاری شاهد کاش بیش از انتظار رشد اقتصادی این کشور باشیم.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۹۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کمتر از میزان مورد انتظار بوده است.

دلیل کاهش رشد اقتصادی آمریکا کاهش شاخص خرید مصرف کننده و صادرات در این کشور بوده است. در واقع دو شاخص مزبور یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های رشد اقتصادی در آمریکا محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم نیز نسبت به قبل روند آهسته‌تری را طی کند. البته انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا طی سال جاری علیرغم کاهش بیش از انتظار رشد در سه  ماهه نخست و احتمالا سه ماهه چهارم همچنان بتواند به رقم سه درصد در سال دست یابد.

بنا به گزارش وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 3.4 درصد بوده است که نسبت به 3 و نیم درصد مورد انتظار یک دهم درصد پایین‌تر بوده است.

از طرفی رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم 8 دهم درصد کاهش داشته است.

در بیانیه سازمان بررسی‌های اقتصادی آمریکا آمده است افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توانسته است از کاهش بیشتر رشد اقتصادی ناشی از کاهش صادرات و کاهش خرید مصرف کننده در این کشور طی سه ماهه سوم جلوگیری کند.

با این حال اما روند ساخت و ساز و سرمایه گذاری بخش خصوصی هم از آنچه انتظار می‌رفت پایین‌تر بوده است.

ارسال نظرات