راشاتودی اعلام کرد: مردم اوکراین مجبورند نیمی از درآمد خود را صرف خرید مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۰۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اگر شما جزو افرادی هستید که تصور می‌کنید قیمت مواد غذایی بسیار بالاست و شما مجبور هستید بیش از حد برای خرید فراورده‌های غذایی هزینه کنید باید بدانید که در کشوری مانند اوکراین که از جمله کشورهای اروپایی است، مردم این کشور مجبور هستند تا نیمی از درآمد خود را به دلیل گرانی مواد غذایی به خرید خوراک مورد نیاز خود تخصیص دهند.

در واقع آمارها نشان می‌دهد اوکراینی‌ها مجبورند بخشی قابل توجهی از درآمد خود را به دلیل بالا بودن مواد غذایی به تغذیه خود تخصیص دهند.

در واقع مردم اوکراین 50.9 درصد درآمد خود را به خرید میوه، سبزیجات و مایحتاج خوراکی اختصاص دهند و در این کشور افراد بسیار کمی می‌توانند به رستوران بروند.

دو سال پیش تحقیق مشابهی نتایج برابری را ارائه کرد و نشان داد بیشترین هزینه زندگی در اوکراین مربوط به تامین مایحتاج خوراکی است.

در سال 2016 مردم اوکراین 54 درصد درآمد خود را صرف خرید مواد غذایی می‌کردند.

در میان 40 کشور اروپایی مورد ارزیابی دومین کشور از نظر گران بودن مواد غذایی قزاقستان است و مردم این کشور مجبورند 46 درصد درآمد خود را به تامین نیازهای خود در حوزه تغذیه اختصاص دهند.

مولداوی نیز در جایگاه سومین کشور با گران‌ترین مواد غذایی قرار دارد.به گونه‌ای که خانوارهای این کشور اروپایی 43.4 درصد درآمد خود را صرف خرید مایحتاج اساسی خود در حوزه تغذیه می‌کنند.

از آن طرف در کشوری مانند لوکزامبورگ خانواده‌ها تنها 8.8 درصد درآمد خود را صرف خرید مواد غذایی کرده و تقریبا به همین میزان از درآمد خانوار برای رفتن به رستوران و هتل‌ها اختصاص می‌یابد.

ارسال نظرات