رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان گفت: برای انجام پژوهش باید در سطح جامعه اول مسائل و چالش را شناسایی و براساس آن‌ها پژوهش‌هایی برای حل آن مسائل و چالش‌ها انجام دهیم و چنان‌چه در این مسیر حرکت کنیم پژوهش‌ها کاربردی و اثرگذار می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۶۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حمزه امیری، رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان امروز  در جمع خبرنگارن با بیان این‌که حجم زیادی از کارها که در کشور انجام می‌شود، عمدتاً پژوهشی هستند اما احساس می‌شود این کارهای پژوهشی با برنامه مشخصی نیست، اظهار کرد: خیلی از اوقات احساس می‌شود انجام این پژوهش‌ها بیشتر رفع تکلیف باشد تا انجام یک کار منسجم، در حالی‌که کارهای پژوهشی باید مسئله‌محور باشند.
وی ادامه داد: برای انجام پژوهش باید در سطح جامعه اول مسائل و چالش را شناسایی و براساس آن‌ها پژوهش‌هایی برای حل آن مسائل و چالش‌ها انجام دهیم و چنان‌چه در این مسیر حرکت کنیم پژوهش‌ها کاربردی و اثرگذار می‌شوند.

امیری با بیان این‌که وقتی به این سمت حرکت کنیم و مردم اثر پژوهش را ببینند، پژوهش می‌تواند اثرگذار باشد، اضافه کرد: رفع مشکلات جامعه با انجام پژوهش هم از جانب مدیران و هم از سوی آحاد مردم استقبال می‌شود.


رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان مقاله‌محوری را از چالش‌های جامعه عنوان کرد و گفت: این‌که هر چیزی مقاله شود کار خوبی است، تفکر اشتباهی است در حالی‌که پژوهشی که بتواند مشکلی از مسائل کشور و جامعه را حل کند آن پژوهش مفید و اثرگذاری برای جامعه خواهد داشت.


وی اضافه کرد: باید قبول کنیم یک‌سری پژوهش‌ها بنیادی هستند و برای انجام پژوهش‌های کاربردی اول باید یک‌سری پژوهش‌های بنیادی انجام و سپس در ادامه پژوهش‌های کاربردی صورت گیرد.


امیری بیان کرد: در هر صورت باید پژوهش بتواند اثرگذار باشد و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.


رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان با بیان این‌که بنیاد نخبگان در حوزه تشکیل هسته‌های پژوهشی که مسئله‌محور باشند و بتوانند متناسب با مسائل و چالش‌ها، راهکارهایی بدهند حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد، گفت: این بنیاد حمایت‌هایی را برای تشکیل این هسته‌های پژوهش که با راهنمایی اساتید دانشگاه و با محوریت افرادی‌که مشمول حمایت بنیاد بوده و راهکاری برای حل مسائل و چالش‌های پیش‌روی دانشگاه و جامعه دارند، انجام می‌دهد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات