استاندار لرستان از بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس لرستان همزمان با پنج استان دیگر در دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۶۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی شامگاه امشب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده و بایستی مردم و بخش‌های خصوصی پای کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تلاش‌های انجام گرفته در حوزه اشتغال و به‌کارگیری بیش از 360 فرزند ایثارگر و 140 نفر از فرزندان شهدا در لرستان، اما هنوز تعداد زیادی فرزند شهید و ایثارگر بیکار هستند که این موضوع قابل قبول نیست.

استاندار لرستان با تأکید بر پیگیری پیوسته بنیاد شهید در خصوص وضعیت خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران استان بیان داشت: قانون دولت در برنامه ششم بوده که سهمیه جذب استخدام‌ها در دستگاه‌ها رعایت شود.

خادمی صریح کرد: باید خجالت بکشیم اگر کسانی که در سیستم‌ها جذب می‌شوند و فرزندان شهدا و ایثارگر بیکار هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نبایستی تنها به حوزه نظامی معطوف شود، گفت: این فرهنگ در بخش‌های مختلف بایستی توسعه یابد، همچنان که در جنگ اقتصادی امروز ایثارگری به معنای کار کردن و سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال معنا می‌یابد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه جامعه امروز بستر پذیرش فرهنگ ایثار و شهادت را به دلیل عملکرد تاریخی و بنیه مذهبی دارد، ادامه داد:  ترویج فرهنگ ایثار در تمامی حوزه‌ها همچون آسیب‌های اجتماعی گره‌گشای مشکلات جامعه است.

خادمی همچنین از بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس لرستان همزمان با پنج استان دیگر در دهه فجر امسال خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات