خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: چند ماه پیش طرح خرید ۲۳ اتوبوس توسط شهرداری از یک شرکت در شورای اسلامی شهر قم مصوب شد و شهرداری قم به دنبال امضای یک قرارداد دیگر برای خرید ۵۰ اتوبوس درون شهری هم است.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۷۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
برنامه شهرداری قم برای خرید ۵۰ اتوبوس درون شهری
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به لزوم کمک دولت به سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اظهار کرد: دولت در گذشته اتوبوس درون شهری را با یارانه ۸۲ درصدی به شهرداری می‌داد، در آن زمان قیمت اتوبوس بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود و شهرداری قم با ۲۰ میلیون تومان صاحب یک اتوبوس می‌شد، اما این روند از سال ۸۷ متوقف شد.

وی ادامه داد: اکنون قیمت خرید یک اتوبوس درون شهری به حدود یک و نیم میلیارد تومان رسیده که خرید اتوبوس با چنین قیمتی بدون کمک دولت از توان همه شهرداری‌ها از جمله شهرداری قم خارج است، اکنون همه شهرداری‌ها در کشور با چالش جدی در حمل و نقل عمومی مواجه هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: طرح نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری در کشور آغاز شده است، در قالب این طرح ۵۰ درصد از هزینه ناوگان به صورت ارزی از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود، ۳۰ درصد دیگر هزینه هم در قالب تسهیلات ۶۰ ماهه تامین خواهد شد و مابقی هم باید به صورت نقدی توسط متقاضی پرداخت شود.

ذاکریان با اشاره به برنامه خرید اتوبوس توسط شهرداری قم اظهار کرد: چند ماه پیش طرح خرید ۲۳ اتوبوس توسط شهرداری از یک شرکت در شورای اسلامی شهر قم مصوب شد، شهرداری قم به دنبال امضای یک قرارداد دیگر برای خرید ۵۰ اتوبوس درون شهری است.

وی ادامه داد: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس فرسوده درون شهری در شهر قم داریم که در پارکینگ قرار دارند، به دنبال بازسازی اساسی این اتوبوس‌ها هستیم تا از آن‌ها به مدت حداقل پنج سال دیگر در شهر استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مردم هیچ گونه نگرانی در زمینه فعالیت اتوبوس‌های بخش خصوصی در شهر قم نداشته باشند، قرارداد فعالان این بخش در صورت تمایل آن‌ها پس از انقضای قرارداد تمدید خواهد شد.
ارسال نظرات