بیانیه تجمع‌کنندگان مقابل مجلس؛
دانشجویان انقلابی که در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز نماینده سراوان در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند، در بیانیه‌ای خواستار بررسی موضوع و برخورد با فرد خاطی شدند.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۰۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دانشجویان انقلابی که در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رفتار حاشیه ساز نماینده سراوان تجمع کرده اند، طی بیانیه ای خواستار بررسی موضوع و برخورد با فرد خاطی شدند.

 

در این بیانیه که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران آماده شده آمده است: مجلس در همه ممالک و نظام‌های سیاسی نماد اراده مردم است و همه اعتبار و افتخار نمایندگانش این است که وکلای مردم هستند. در نظام جمهوری اسلامی هم قانون‌گذاری، نظارت بر دولت، تعامل با سایر قوا، همه و همه وقتی معنا دارند که مجلس خانه ملت و نمایندگانش حافظ منافع ملت باشند. در طول تاریخ نیز چهره‌هایی به‌عنوان نمایندگان محبوب نام‌شان ماندگار شده که بیش از همه از مردم و برای مردم بوده‌اند.

از شهید مدرس که آبروی خانه ملت در برابر استبداد رضاخانی بود گرفته تا دیاله و شرافت و آیت و محمد منتظری. هرگاه مجلس از هویت اصلی‌اش که مردمی بودن است، دور شده، مردم اولین قربانی آن بودند. متأسفانه باید بگویم که در سال‌های اخیر اتحاد نامبارک آقایان لاریجانی و روحانی، مجلس را از جایگاه خود ساقط کرده و منافع جناحی آقایان بر منافع ملت حاکم شده است.

رأی اعتماد فرمایشی به وزرا، ناکام ماندن سؤال از وزرا در مجلس، دور زدن کمیسیون بررسی برجام و تصویب ۲۰ دقیقه‌ای آن، سرکوب صدای معترضان و منتقدان دولت در مجلس، بررسی و پیگیری نکردن ضعف مدیریت دولت در امور اقتصادی و معیشتی و تضعیف سازوکارهای نظارتی مجلس بر دولت در مقام ریاست سیاست‌کارانه آقای لاریجانی بر مجلس بوده است.

امام بزرگوارمان در وصیت خود به مجلس و دولت درباره خدمت‌گذاری به مستضعفان و محرومان و ستم‌دیدگان که نور چشم و اولیای امر همه هستند هشدار می‌دهند و اما مجلس آقای لاریجانی و دولت آقای روحانی مدت‌هاست مردم و مستضعفان را فراموش کرده‌اند.

آقایان وکلای ملت در یک سال گذشته که مردم زیر بار فشار اقتصادی و افزایش قیمت‌ها بوده‌اند در مجلس چه کرده‌اید؟! چقدر به وظایف نظارتی خود عمل کرده‌اید؟ آقایان وکلای ملت، خون مستضعفان برای پاسداشت از آرمان‌های انقلاب در سرپایینی‌های شهر جاری نشد تا لیبرال‌ها سر کار بیایند و نرخ نان از سربالایی‌های شهر بالا برود و شما فقط نظاره‌گر باشید.

امروز مجلس در بی‌ثباتی اقتصاد به‌همان اندازه مقصر است که دولت ناکارآمد آقای روحانی مقصر است. پیوند سیاسی دولت و مجلس جز تنگ‌تر کردن سفره مردم و بی‌اعتمادی آنان به نظام را به‌ارمغان نخواهد آورد. مجلس امروز کلکسیونی از ناکارآمدی، لابی‌گری و حتاکی شده است. مجلسی که درد مردم را نمی‌فهمد، قدمی برای بهبود اوضاع نابسامان کشور برنمی‌دارد و از نماینده هتاک حمایت می‌کند؛ از مردم نیست بلکه بر مردم است.

اتفاق تأسف‌بار اخیر و توهین نماینده سراوان به کارمندان یک اداره کام همه ما را تلخ کرد اما تلخ‌تر از آن انتشار فیلم جلسه غیرعلنی مجلس بود. آقایان وکلای ملت، ما دانشجویان بسیجی امروز اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم متأسفیم که به مردم پشت کرده‌اید.

جناب آقای لاریجانی متأسفیم که در جلسه غیرعلنی سخن از برخورد با کارمندی می‌شود و از توهین و فحاشی یک نماینده به مردم فیلم گرفته است. امروز اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم ما همان کارمند غیرتمند و شجاع گمرک هستیم که نماینده هتاک را بیرون انداخت. اینجا جمع شده‌ایم بگوییم آقای لاریجانی جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید. ما دانشجویان بسیجی اعلام می‌کنیم نماینده هتاک سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم و خواستار پیگیری قاطع و نظارت بر رفتار نمایندگان و تعیین تکلیف او هستیم.

ارسال نظرات