به همت بسیج مهندسین صنعتی گیلان و با حضور مهندس میرسلیم در شهرک صنعتی سپیدرود صورت گرفت:

بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از کارخانه تالک ایرانیان

در این بازدید که به همت بسیج مهندسین صنعتی استان گیلان صورت گرفت، جمعی از بسیجیان دانشگاهی و کارگران این کارخانه در تالار شرکت تولید قوطی های فلزی تالک ایرانیان که یکی از پیشگامان تولید قوطی های فلزی انواع نوشیدنی است، با مهندس میرسلیم به گفت و گو پرداختند.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۴۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج،  در این بازدید که به همت بسیج مهندسین صنعتی استان گیلان صورت گرفت، جمعی از بسیجیان دانشگاهی و کارگران این کارخانه در تالار شرکت تولید قوطی های فلزی تالک ایرانیان که یکی از پیشگامان تولید قوطی های فلزی انواع نوشیدنی است، با مهندس میرسلیم به گفت و گو پرداختند.

ابتدا مدیریت کارخانه تالک ایرانیان به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت وسپس ابراز کرد این  شرکت در روند تولید از نظر سخت افزاری ودانش فنی مشکلی ندارد. ولی دغدغه اصلی را در کل استان همان نحوه تبدیل ارز وسپس مواد اولیه یا مواد خام توصیف کرد و در ادامه افزود که این شرک کلیه تعمیر ونگهداری دستگاها را  درکارخانه خود از طریق مهندسین بومی همین استان انجام میدهد.

در ادامه سوالاتی از پایگاه بسیج احمدی روشن ابراز گشت که چرا زمانی که میگوییم اقتصاد مقاومتی ، عملی صورت نمیگیرد و هنوز می بینیم وضیعت اقتصادی به وضوع درگیر رانتها واختلاس های ورشگستگی کارخانه جات و یا حتی بیکاری ازجمله مشکلات عدیده این استان گشته است  و گرانی در سبد مردم دیده میشود. آیا مجمع تشخص مصلحت نظام اقدامی برای اینگونه مشکلات و ته خطیها دارد و یا باید  چاره را درنهادی دیگر دنبال نمود. درادامه از تعطیلی برخی کارخانجات گیلان که مسئولین سابق با داشتن سهام پانها منجر به ورشکستگی آن گشتند وتعداد عظیمی ازکارگران ان کارخانه جات بیکار شدند سخن به میان امد.

در ادامه مهندس مصطفی میرسلیم در پاسخ به این سوال که موادخام وجود ندارد دلیل براین میباشد که ما تقویت درون زایی را در خود نمی بینیم وفقط چشم به کشورهای دیگر دوختیم تا نیازمان را برطرف سازیم در صورتی که خودمان به راحتی میتوانیم چرخه مواد فلزی را همچون فولاد کامل کنیم ودرادامه به سوالات دانشجویان که چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامی به این موضوع که نظارتی نمیکند گفت ما کلیه بندها را که مقام معظم رهبری فرموده اند را به دستگاهای اجرای ابلاغ نمودیم ولی متصفانه عدم مدیریت ونظارت در انها فوق العاده نا کارامد بوده. وی در ادامه افزود وگفت یکی ازراه کارها این است که هرکسی باید در شغل وعلمی که دارد نسبت به ان کار اقدام و تصمیم گیری کند واگر هریک ازما نگاه صادقانه و تفکر فداکارانه در هر علوم داشته باشیم وخود را برای آن فدا کنیم ، بدونه شک به علم وعلوم ان کارخواهیم رسید وما در ابتدا باید ساختار پژوهش را تقویت نمایم وی در ادامه باز به این نکته اشاره نمود که علم بدون ریشه یعنی نبود افراد متخصص در آن رسته.

ویا علم بدونه عامل تمام یعنی علمی که ناشی از علم ناقص باشد ضرر ان بیشتر از سود ان میباشد وی براینکه حاضرین متوجه این مثل شوند گفت با اب فاظلاب بخواهیم برای پرورش سیفی جات تولید کنیم واز ان طرف برای مشکلات پزشکی دچار بحران ارزی شویم مشکل در کجاست  ایا بهتر نیست که  ما ابتدا تخصص وپژهش خود را کامل کنیم وسپاس دست به اقدام ان عمل بزنیم واز افراد متخصص همان کار استفاده کنیم  .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار