حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی گفت: نباید برخی رفتارها را به پای اسلام گذاشت زیرا پایه‌های صندلی مسئولان روی موج خون شهیدان است.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۸۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش ۴۰سال تلاش و سازندگی در پرتو فرهنگ و مدیریت جهادی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی در این همایش، اظهار کرد: جهاد یک واژه مقدس و اصطلاح اسلامی است که باید بر اساس فرهنگ قرآنی شناخته شود.

وی افزود: مدیریت جهادی در چارچوب ارزش‌های جهادی تبلور می‌یابد، بنابراین هر تلاش و حرکتی جهاد محسوب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: باید کارهای کشور با مدیریت جهادی اصلاح شود که در این زمینه طرح‌ها و اقداماتی در حال انجام است تا بتوان جهاد سازندگی را زنده کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مشکل کشور تولید و اشتغال است که برای رفع این امر حدود ۱۶ هزار گروه جهادی به صورت خودجوش در کشور مشغول فعالیت هستند، که یک دفتر هماهنگی برای انجام کارهای جهادی در کشور ایجاد شده که باید در این استان افراد جهادی شناسایی و دفتر هماهنگی شکل گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: اگر بخواهیم مدیریت جهادی را در ادارات زنده کنیم باید خود مدیر دارای تفکر جهادی باشد به این معنا که از انگیزه بسیار بالا و قوی برخوردار باشد و همچنین، سازمان، تشکیلات و همراهان مدیر باید جهادی باشند.

وی تاکید کرد: مدیرت جهادی باید دارای ویژگی‌های حق‌مداری، ارزش‌مداری، پیشتازی در عمل، توجه به محرومان و مستضعفان، محکم‌کاری،  کارآمدی، قطعیت، در نظر گرفتن مصلحت دیگران و انجام امور روزانه باشد.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: اگر نظام کارآمد نباشد، شعاردادن‌ها بی فایده است، بنابراین باید با کارآمدی مشکلات را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام توانایی حل مشکلات را دارد، تصریح کرد: نباید برخی رفتارها را به پای اسلام گذاشت زیرا پایه‌های صندلی مسئولان روی موج خون شهیدان است.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: برای مردم کار کردن بسیار ارزشمند بوده و آفت کارها ناتوانی مسئولان و کارگزاران است که نظام‌ها از این جهت آسیب‌پذیرند، بنابراین تا این اقدامات صورت نگیرد مدیریت جهادی محققق نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر علمی کردن کشاورزی در تمام نقاط کشور تأکید و تصریح کرد: ایران در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده یکی از قطب‌های مهم کشاورزی منطقه خواهد شد و اگر در این زمینه موفق بشویم یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی محقق شده است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی کشاورزی است، خاطرنشان کرد: لازم است مردم و جوانان را برای انجام کار دعوت و هسته‌هایی را ایجاد کرد تا بتوان موفق بود، اگر از منابعی که در اختیار داریم استفاده کنیم قطعا موفقیت‌هایی حاصل خواهد شد، بنابراین لازم است علم را به کار گرفت.

ارسال نظرات