محمد خالدی با اشاره به اینکه ۸۰ روستای شهرستان لردگان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: تا دیر نشده می‌توان کار، تلاش و برنامه‌ریزی کرد، زیرا بیشتر از زاینده‌رود به کارون جفا شده است.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۰۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محمد خالدی در همایش ۴۰ سال تلاش و سازندگی در پرتو فرهنگ و مدیریت جهادی، در خصوص موضوع آب، تصریح کرد: بی انصافی‌هایی در این امر صورت گرفت که وظیفه داریم از تمامی ظرفیت‌های استان کمک بگیریم و از خواسته به حق مردم دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه سرشاخه دو رود کارون و زاینده‌رود است ولی به این استان توجه کافی نشده است، همچنین شهرستان لردگان با وجود ۳۶۰ روستا که سرشاخه کارون است، ۸۰ روستای آن با تانکر آبرسانی می‌شود.

خالدی گفت: تا دیر نشده می‌توان کار، تلاش و برنامه‌ریزی کرد، زیرا بیشتر از زاینده‌رود به کارون جفا شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای در لردگان کلنگ‌زنی شد تا از این طریق بتوان آب شرب ۵۳ روستا را از طریق آتشگاه تامین کرد.

خالدی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی استان و به تبع شهرستان لردگان، مربوط به گذشته دور بوده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در گذشته جهاد سازندگی به عنوان نهاد مردمی و تلاشگر در خدمت مردم بود و کارهای بسیاری را در روستاها انجام داد.

وی افزود: تمام راه‌های روستایی که امروز وجود دارد را باید مدیون جهاد سازندگی دانست، زیرا در شهرستان لردگان و دیگر مناطق استان ۵۰ درصد از کارهای زیربنایی را جهاد سازندگی انجام داده است.

خالدی گفت: اگر جهاد سازندگی می‌خواهد در حوزره تخصصی کشاورزی، همانند گذشته نقش‌آفرین باشد باید به علم روز دنیا مسلط شود، بنابراین لازمه حیات و بقا برای ادامه خدمت به مردم، داشتن ابزار روز دنیا است.

نماینده مردم لردگان در مجلس بیان کرد: طبق آخرین تحقیقات روز دنیا، کشاورزی در جهان بدون خاک خواهد شد که باید به این سمت پیش رویم و در قالب بودجه تحقیقاتی، بر روی چنین پروژه‌هایی فعالیت انجام شود، اگر توسعه با کشاورزی بدون خاک رخ دهد قطعا با مشکل غذا مواجه نخواهیم شد.

ارسال نظرات