۷۳ درصد مصدومان تصادفات در مراکز درمانی لرستان فوت می‌شوند

رئیس پلیس راهور لرستان گفت: در حالی بیش از 73 درصد مصدومان ناشی از تصادفات در مراکز درمانی لرستان فوت می‌شوند که این آمار در کشور حدود 62 درصد بوده و این نشان‌دهنده ضعف مراکز درمانی استان در مواجهه با مصدومان تصادفی است.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۹۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، منوچهر مرادی امروز در نشست فصلی پلیس راهور استان لرستان با اصحاب رسانه بیان کرد: مأموریت‌های پلیس راهور ارتباط بسیاری با سایر سازمان‌ها داشته و برای حاصل شدن نتایج مناسب باید این هم‌افزایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هدف نهایی پلیس راهور کاهش تصادفات است، اظهار کرد: در سال 96 شاهد کاهش 11 درصدی  تصادفات منجر به فوت بودیم، این روند کاهشی در سال 97 نیز ادامه داشته به‌طوریکه طی 6 ماهه نخست امسال لرستان رتبه دوم کاهش تصادفات منجر به مرگ را در کشور داشته  است.

رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به تاثیر رویکرد فرهنگی پلیس در کاهش آمار تصادفات عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از  48 نفر در استان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند، حال آنکه این آمار در سال گذشته 63 نفر بوده است، علاوه بر این در حوزه تصادفات منجر به جرح نیز شاهد شاهد کاهش 6 درصدی در استان هستیم.

مرادی با بیان اینکه شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد بیشترین کاهش را در زمینه تصادفات منجر به فوت را داشته‌اند، تصریح کرد: این عملکرد خوب موجب شد که در 26 آذر ماه روسا  پلیس راهور این دو شهرستان توسط وزارت کشور مورد تقدیر قرار گیرند.

وی در ادامه با انتقاد از ضعف شدید مراکز درمانی لرستان در زمینه  برخورد با مصدومان ناشی از تصادفات افزود: در حالی در استان  24 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در محل سانحه و بیش از 73 درصد دیگر در مراکز درمانی فوت می‌شوند که این آمار در کشور حدود 62 درصد بوده و این نشان‌دهنده ضعف مراکز درمانی در مواجهه با مصدومان تصادفی است.

رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به نقش 74 درصدی خودروهای سواری در وقوع تصادفات ادامه داد: 12 درصد تصادفات مربوط به موتورسواران بوده اما بیشترین عامل مرگ و میر مربوط به عابرین پیاده است که این خود ناشی از  ضعف در حوزه  خدمات شهری  است.

مرادی با بیان اینکه خرم‌آباد تنها مرکز استان است که دارای امکانات پیشرفته مانند دوربین هوشمند نیست، بیان کرد: 39 نقطه حادثه‌خیز در سراسر شهرستان‌های استان وجود داشته که از این تعداد تنها 9 نقطه در حال اصلاح است.

وی در ادامه به مشکلات شهرداری‌ در حوزه راهور اشاره و اظهار کرد: وجود سطل‌های زباله در محله‌های شیب‌دار موجب  بروز حوادث زیادی شده، علاوه بر این لباس تیره کارکنان شهرداری باعث تصادفات زیادی شده است و باید شهرداری‌ برای رفع این مشکلات چاره‌ای بیندیشد. 

این مقام مسؤول سپس از آغاز طرح زمستانی پلیس راهور خبر و ادامه داد: پلیس  برای اجرای مأموریت‌های خود در این ایام آمادگی کافی را دارد، البته با توجه به اینکه آبگیر بودن معابر مهمترین معضل فصول سرد بوده و موجب ایجاد مشکلات زیادی  برای مردم می‌شود، شهرداری‌ها باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات