خبرهای داغ:
با هدف توانمند سازی زنان روستایی در راستای بالا بردن توان اقتصادی روستائیان؛
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تشکیل یکصد صندوق اعتباری خرد زنان روستایی‎ ‎در استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۲۶۲۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فتحی  با بیان اینکه براساس تفاهم نامه فی ما بین صندوق کارآفرینی امید کشور و دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی برای ایجاد ۱۰۰۰ صندوق در ۳۱ استان برنامه ریزی شده است گفت: فاز اول این تفاهم نامه در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، کردستان، کهگولیه و بویر احمد، کرمان، یزد و همدان عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: صندوق کارآفرینی برای ارائه تسهیلات کم بهره به صندوق‌های جدید به ازای هر صندوق ۵۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۵۰ میلیارد ریال برای یکصد صندوق استان متعهد شده است.

فتحی خاطرنشان کرد: صندوق‌های خرد محلی برای درآمدزایی و رونق کسب و کار‌های کوچک در مناطق روستایی راه اندازی می‌شود که بنا بر ظرفیت‌های هر منطقه در زمینه‌های کشاورزی، صنایع دستی و دامپروری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این صندوق‌ها زنان با استفاده از سهم اندک خود و کمک صندوق کارآفرینی امید اقدام به ایجاد واحد‌های تولیدی کوچک می‌کنند.

وی حمایت از تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی به‌عنوان ارکان تولید و اشتغال را از مزایای مهم ایجاد صندوق‌های خرد محلی در روستا‌ها عنوان کرد و افزود: ایجاد خودباوری، توجه به تصمیم گیری‌های خرد، اقتصاد محلی و منطقه‌ای و ایجاد روحیه مشارکتی از دیگر مزایای راه اندازی این صندوق‌هاست.

فتحی با بیان اینکه بانوان زیادی از توانمندی لازم برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و کمک به گرداندن چرخ اقتصاد کشور برخوردارند ادامه داد: بانوان نشان داده اند که در کار‌های جمعی و مشارکتی موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند و ذاتاً روحیه همکاری در جوامع زنان بیشتر از مردان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین گفت: زنان روستائی در قالب تشکل‌ها و صندوق‌های خرد می‌توانند در بالا بردن بهره وری آب کشاورزی نقش اساسی ایفا کنند و می‌توانند از فشار بر روی آب بکاهند.

وی تاکید کرد: اهمیت وضرورت آموزش زنان روستایی با هدف توانمند سازی زنان روستایی در راستای بالا بردن توان اقتصادی روستائیان به منظور تسریع در فرایند توسعه پایدار، ارتقاء دانش و بینش زنان روستایی در جهت افزایش بهره وری و بهبود کیفی تولیدات بخش کشاورزی به منظور تامین امنیت غذایی، توانمند سازی زنان روستایی برای ایجاد وتقویت ساختار نهادی تشکل‌های غیردولتی زنان روستایی و افزایش مهارت زنان روستایی و تقویت زمینه‌های مشارکت اجتماعی – اقتصادی در راستای اجرای طرح‌های اشتغال زا بایستی دنبال شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها