مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:

استفاده از توانمندی ایثارگران روشی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران تکریم عملی ایثارگران را در استفاده از توانمندی آنان در پست‌های مدیریتی عنوان و تصریح کرد: یکی از بهترین‌ روش‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز می‌تواند همین استفاده مدیریتی باشد.
کد خبر: ۹۰۹۲۷۱۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلام‌رضا یاوند عباسی امروز در جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی لرستان اظهار کرد: مشاوران امور ایثارگران دو وظیفه اصلی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و حوزه خدمات‌رسانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به این نکته توجه کرد که ریل‌گذاری و سیاست‌های اصلی ایثار و فداکاری در شورای عالی صورت می‌گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به برگزاری اقدامات مناسبتی و غیر مناسبتی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: در مناسبت‌ها وظیفه تکریمی ایثارگران دستگاه‌ها انجام می‌شود.

یاوند عباسی تکریم عملی ایثارگران را در استفاده از توانمندی آنان در پست‌های مدیریتی عنوان و تصریح کرد: یکی از بهترین‌ روش‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز می‌تواند همین استفاده مدیریتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه  توجه به خانواده‌های شهدا و ایثارگر باید به گونه‌ای که آنان نیز احساس هویت کنند در دستور کار قرار گیرد، افزود: متأسفانه ما در برنامه‌ریزی‌ها به‌دنبال محدود کردن جامعه ایثارگران هستیم، در حالی که نبایستی این‌گونه شود.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران همچنین مناسب‌سازی‌های شهری را مناسب این گروه از جامعه ندانست و اظهار داشت: این موارد از جمله ظرافت‌هایی است که بایستی رعایت شوند.

یاوند عباسی با بیان اینکه گاهی تصمیم‌گیری‌های خوب در زمان‌های بد گرفته می‌شود، افزود: انتقال فرایند درمان ایثارگران از بنیاد شهید به دستگاه‌های اجرایی از این قبیل تصمیم‌ها بود.

وی ادامه داد: بدون شک مصوبه دولت در این خصوص به دنبال اجرایی شدن در همان روز تصویب نبود، اما متأسفانه در این بین مشکلاتی به وجود آمد و امروز رزمندگان علاوه بر تحمل درد، هزینه‌های بالای درمان را نیز بایستی تحمل کنند.

مشاور وزیر کشور بیان داشت: این قابل قبول نیست که بنیاد شهید به دلیل کمبود امکانات درمان ایثارگران را به دستگاه‌هایی واگذار کند که هنوز نه شرایطی برای آن‌ها فراهم شده و نه اعتبار کافی برای انجام این مهم دارند.

وی با بیان اینکه به دنبال راهکاری هستیم که با افزایش اعتبار تخصیصی به بنیاد شهید روند درمان تا پایان سال به عهده این نهاد باشد، گفت: از دستگاه‌های اجرایی که توان مدیریت این موضوع را طی سال جاری دارند نیز انتظار می‌رود نسبت به درمان ایثارگران اقدام کنند.

یاوند عباسی همچنین با اشاره به وضعیت استخدامی ایثارگران بیان داشت: ایثارگرانی که 35 سال خدمت آن‌ها تمام و بازنشسته شده‌اند، مطابق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان این گروه اگر جانباز 50 درصد و بالاتر از آن و یا آزاده‌ای که دارای سابقه سه سال اسارت هستند چنانچه دستگاه اجرایی تمایل داشت وی را به خدمت بگیرد منعی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار