مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۹۸ هزار مترمربع از پیاده روهای سطح شهرهای مختلف استان مناسب سازی شده است،
کد خبر: ۹۰۹۲۷۱۶
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه زهرا توکلی امروز در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی لرستان با اشاره به اینکه ۹۸ هزار مترمربع از پیاده روهای سطح شهرهای مختلف استان مناسب سازی شده است، اظهار داشت: از ۵۹ دستگاه اجرایی و ستادی،  یک سوم بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد مناسب سازی شده اند.

وی با بیان اینکه مداخله جدی و موثر دستگاه قضایی باعث شد که امسال احکام تخریب برخی املاک معارض را بگیریم، تصریح کرد: به هر روی با نقطه مطلوب فاصله داریم و دو دهه است که از تصویب قانون حمایت از معلولین می گذرد لذا اقدامات ما باید بیش از این سرعت بگیرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود، افزود: همت خوبی در سطح دستگاه ها برای مناسب سازی معابر وجود دارد.

توکلی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵ مستند را پیرامون مناسب سازی پخش کردیم و رسانه ها هم ورود کردند، ادامه داد: ۵۲ هزار معلول داریم که ۲۲ هزار نفر از آنان معلولین جسمی حرکتی هستند، همچنین ۴۲۳ نفر از جانبازان ما جانباز جسمی حرکتی هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری ۱۰.۲ جمعیت سالمند هستند و این افراد نیاز به استفاده از معابر مناسب دارند، تصریح کرد: به دنبال نهادینه شدن این مفهوم هستیم که فقط معلولین نیستند که از فضاهای مناسب سازی شده استفاده می کنند، افراد سالم هم حتی به دلیل یک بیماری و حادثه ضرورت دسترسی به فضاهای مناسب را کسب می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات