داود جلایی
جناب بادرستانی در جمع بسیجیان حوزه اصناف
بادرستانی در جمع بسیجان حوزه اصناف گفت ضرورت یاد گیری امدا و نجات اولیه برای همگان مهم و حیاتی است و همه ی انسان ها باید کمک های اولیه را فرابگیرند وی در پایان راه های کمک به فرد در حال خفگی را نیز آموزش داد
کد خبر: ۹۰۹۲۸۵۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج اصناف مربی امداد و نجات در جمع بسیجان حوزه اصناف گفت :در زندگی روزمره ما انسان‌ها، حوادث زیادی غیر از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، طوفان و...)، همانند حوادث جاده‌ای و ترافیکی، محیط خانه‌ها و محیط کار، وجود دارند که ممکن است هر ساله هزاران نفر را به کام مرگ بکشانند و نکته حایز اهمیت این است که تعداد رخداد این نوع حوادث به مراتب بیشتر از حوادث طبیعی است و به‌طور طبیعی در بروز هر حادثه‌ای، مردم عادی جامعه (شاهدان اولیه)، جزو نخستین نفراتی هستند که در صحنه حادثه حضور پیدا می‌کنند و در آن لحظه، در صورت داشتن مهارت‌های لازم و کافی کمک‌های اولیه، می‌توانند در نقش یک فرشته‌نجات ظاهر شوند و آسیب‌دیدگان را از خطر مرگ نجات دهند یا مانع بروز آسیب‌های جدی‌تر و غیرقابل بازگشت شوند.
وی در ادامه اظهار داشت:امروزه دیگر فراگیری کمک‌های اولیه به واسطه رابطه نزدیکی که با جان انسان‌ها دارد، یک امر مهم و ضروری و به‌عنوان یک مهارت زندگی برای اعضای جامعه به حساب می‌آید. مهارتی که احساس مسئولیت را دوچندان و ارزش انسانی را در جامعه نمایان‌تر می‌سازد. اما چگونگی نهادینه‌کردن این مهارت خاص و حیاتی، به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در میان جامعه و همچنین واکسینه‌کردن جامعه در مقابل حوادث، به‌ویژه حوادث انسان‌ساز، از طریق آموزش همگانی کمک‌های اولیه، سؤالاتی هستند که همواره ذهن اشخاص، تصمیم‌گیرندگان و دولت‌ها را به خود مشغول کرده است.
بادرستانی در این دوره راه های اولیه برای کمک به افراد در حال خفگی را آموزش داد. مهمترین کار در مواجه با فرد در حال خفگی این است که پشت فرد بایستید. دست خود را مشت کنید. دست مشت کرده خود را، در حالی که انگشت شست به سمت شکم فرد مصدوم قرار دارد، بالای ناف و زیر قفسه سینه وی قرار دهید. مشت خود را با دست دیگر بگیرید.انسداد را از بین ببرید. با دست‌های خود، شکم فرد را با یک حرکت سریع، به سمت داخل و بالا فشار دهید، همانند حالتی که می‌خواهید فرد را از جای خود بلند کنید.این حرکت را تا زمانی که جسم از گلوی فرد خارج شود انجام دهید.
بادرستانی راه کمک اولیه خفگی برای یک کودک را نیز آموزش داد به این ترتیب که
پشت کودک بایستید دست‌های خود را پشت کمر وی حلقه بزنید. دست خود را مشک کرده و آن را درحالی‌که انگشتان شما به سمت داخل است بالای کمر و زیر قفسه سینه وی قرار دهید. با دست دیگر مشت دست خود را بگیرید.
انسداد را از جای خود خارج کنید. درحالی‌که مراقب هستید که به قفسه سینه کودک فشار وارد نشود
ارسال نظرات