خبرهای داغ:
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش فرصتی مغتنم برای توسعه آموزش‌های کاربردی در آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۹۰۹۲۸۶۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
ستاد همکاری‌ها فرصتی مغتنم برای کاربردی کردن آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی الهیار ترکمن در نشست مشترک با دبیر و معاونین ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اظهارداشت: اولین نقدی که می‌تواند به آموزش و پرورش وارد کرد عدم کاربردی بودن این نوع آموزش هاست چرا که در ۹ سال اول، دانش آموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمی‌کنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتار‌های مختلف شکل می‌گیرد و به مرحله‌ای از هدایت دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: واکنش‌های فردی بعد از تمام رفتار‌های ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته ازمنابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مفاهیم و ارزش‌های دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه می‌دهد ودر بدنه آموزش و پرورش رقابت‌های فردی، جای خود را به رقابت‌های جمعی و سازنده‌تر می‌دهد.

وی تصریح کرد: این موفقیت‌ها در سایه همکاری، تعامل و هم افزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاری‌ها به اقدامات علمی و عملی تری دست یابیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاری‌ها در ستاد و صف تاکید کرد: گزارش ارزشمندی از سوی مسئولین دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.
ارسال نظرات