خبرهای داغ:
یک متخصص ارتوپد، گفت:خانم‌ها به دلیل یائسگی و نرمی بافت استخوانی و ظرافت اندام‌ها بیشتر در معرض شکستگی‌های مفصلی به خصوص پوکی استخوان هستند بنابراین اصلاح تغذیه و سبک زندگی می‌توان ریسک ابتلاء به بیماری‌های استخوانی را تا درصد بالایی کاهش دهد.
کد خبر: ۹۰۹۲۸۷۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،- دکتر حمید روشندل، متخصص ارتوپد گفت: بیماری پوکی استخوان بسیار بیماری خاموش و دردسرسازی برای افراد جامعه به خصوص قشر سالمندان است که می‌توان در سنین جوانی با رعایت تغذیه، پرهیز از برخی داروها، اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها و ورزش سالم پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه سبک زندگی سالم در کشور ما از آمار قابل قبولی برخوردار نیست و این باعث شده تا آمار مفیدی در مورد بیماری‌های مفصلی به خصوص پوکی استخوان و آرتروز در کشور نداشته باشیم و این برای جامعه ما اتفاق مبارکی نیست.
خطر سیگار و قلیان را جدی بگیرید
این متخصص ارتوپدی، به خطر مصرف سیگار و قلیان در بروز پوکی استخوان در افراد اشاره کرد و گفت: سیگار و قلیان علاوه بر اینکه ضرر بسیار زیادی را برای سالمندان به جای می‌گذارد از نگاه ارتوپدی موجب دیر جوش خوردن یا عدم جوش خوردن استخوان می‌شود در حالیکه بسیاری از مردم به این موضوع آگاهی و اشراف ندارند و متاسفانه شاهد کشیدن سیگار و قلیان در برخی از سالمندان هستیم که به شدت بیماری زا است و باید ترک شود.
عضو شورای عالی کمیسیون پزشکی نیروهای مسلح افزود: خانم‌ها به دلیل یائسگی و نرمی بافت استخوانی و ظرافت اندام‌ها بیشتر در معرض شکستگی‌های مفصلی به خصوص پوکی استخوان هستند بنابراین اصلاح تغذیه و سبک زندگی می‌توان ریسک ابتلاء به بیماری‌های استخوانی را تا درصد بالایی کاهش دهد.
این پزشک فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در پایان افزود: مصرف کلم بروکلی، سنجد پودر شده باهسته، شیر غنی شده، لبنیات کم چرب، باقالی، بادام و به طور کل اجیل‌ها، ویتامین ث، و غذاهای حاوی کلسیم بسیار در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است که توصیه می‌کنیم مصرف شود ضمنا برای چکاپ، مراجعه به پزشک ارتوپد را فراموش نکنند چرا که می‌تواند از بروز بیماری‌های مفصلی کاسته شود./ متخصص ارتوپدی در گفت و‌گو با طنین یاس

ارسال نظرات