مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: کمک به محرومیت زدایی عمرانی و آبادانی روستا‌ها و کمک به حفظ و انسجام بسیجیان از اهداف بسیج سازندگی است.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۰۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

سرهنگ دوم پاسدار جعفر امیری مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان الشتر در گفت وگو با خبرگزاری بسیج  از لرستان گفت: از اهداف بسیج سازندگی تحقق فرمان مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های کار و تلاش است.

 

وی با اشاره به تاسیس بسیج سازندگی به فرمان امام خامنه ای مدظله العالی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ به فرمان امام خامنه ای( مدظله العالی) تشکیل شد تا علاوه بر عمرانی و آبادانی روستاها با به کارگیری مردم و بهره گیری از توان متخصصین بسیجی در امور تخصصی سازندگی کشور کمک کند.

   

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان الشتر بابیان عملکرد بسیج سازندگی ناحیه الشتر در سال ۱۳۹۷ عنوان کرد: عملکرد بسیج سازندگی سپاه ناحیه الشتر در سال ۹۷؛ برگزاری اردوی جهادی یک روزه در مناطق محروم از جمله ساخت مسجد،غسالخانه و خانه محروم،  کمک به جمع آوری محصولات کشاورزان و برگزاری کلاس‌های عقیدتی و قرآنی به استعداد ۱۴۰۰ نفر،برگزاری اردوهای جهادی ۷ روزه به استعداد ۱۶۷ نفر است.

 

وی با اشاره به دیگر عملکردهای بسیج سازندگی در سال ۹۷ تصریح کرد: اجرای طرح شهید رهنمون در ۴ مرحله در قالب ۲۳ تیم پزشکی در مناطق محروم قلائی شامل ویزیت عمومی ۵۰۰ نفر،متخصص ۱۵۰ نفر،مامایی ۲۰۰ نفر،دندانپزشکی ۱۵۰ نفر، مشاوره ۳۰۰ نفر، بسته های فرهنگی ۱۰۰ بسته،بسته های آموزشی ۱۰۰بسته از دیگر عملکرد بسیج سازندگی در سال ۹۷ است.

 

 امیری با تأکید بر برنامه های بسیج سازندگی ناحیه الشتر در هفته بسیج افزود: از برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج،پرداخت تسهیلات وام اشتغالزایی به بیش از ۳۵ نفر، اجرای طرح همگام با کشاورز در زمینه مشاوره به کشاورزان در خصوص داشت، کاشت، برداشت و مشاوره به باغداران و سمپاشی بیش از ۱۰۰ هکتار باغات و افتتاح دفتر مشاوره طرح همگام با کشاورز بود.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: افتتاح خانه محروم در روستای چشمه شاهگلی با عملکرد گروه های جهادی،ساخت ۲ غسالخانه در روستای پرشک و روستای داربید، تهیه جهیزیه برای۲ زوج پخش بسته های آموزشی شامل دفتر،کتاب و کیف در مناطق محروم، اجرای اردوهای جهادی بسیج جهادی به مدت ۱۰ روز در منطقه محروم قلایی، اجرای اردوی جهادی طرح هجرت دانش آموز به استعداد ۱۳۰ نفر از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات