مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آموزش، قوی‌ترین ابزار کاهش فقر در همه ابعاد است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آئین بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی با بیان این‌که آموزش پیش نیاز توسعه پایدار است، بیان کرد: آموزش، قوی‌ترین ابزار کاهش فقر در همه ابعاد بوده و توجه به آن عامل اصلی پرداخت به صلح و آرامش است.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۴۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، جعفر پاشایی اظهار کرد: امروزه اگر در دنیا حرفی برای گفتن داریم مرهون تلاش‌های عزیزان در دستگاه تعلیم و تربیت و سوادآموزی هستیم، در همین راستا در حوزه سوادآموزی هر نوع تلاش و فعالیتی پشتیبانی می‌شود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. 
  
وی افزود: در بین 164 کشوردنیا، ایران اسلامی در جهت ارتقای درصد باسوادی رتبه برتر جهان را کسب کرده است. 
  
پاشایی ارتقای درصد باسوادی کشور و ایجاد مراکز یادگیری محلی را یک اصل مهم دانست و گفت: هنوز با میانگین درصد باسوادی کشور فاصله داریم که برای تحقق امر سواد آموزی در جامعه را تلاش شبانه روزی خود را به کار می‌گیریم. 
  
وی توجه به آموزش، خواندن و نوشتن و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه را از اهداف سازمان ملل عنوان کرد و افزود: آموزش مانند دسترسی غذای مناسب و داشتن سرپناه حق همه کس در جامعه است. 
 
معاون سواد آموزی استان نیز در این آیین، گفت: امروزه در استان با تلاش جمعی عزیزان در حوزه سواد آموزی درصد بی سوادی از 62 درصد اوایل انقلاب به 15 درصد کاهش یافته است.
  
محمد حسین اشرفی با بیان این‌که همه سوادهای کنونی با سواد خواندن و نوشتن مفهوم پیدا می‌کند و این اهمیت و جایگاه مجموعه را نشان می‌دهد، افزود: رویکرد مجموعه در حوزه سوادآموزی علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن بر توسعه مهارت‌ها استواراست. 
  
وی افزود: طبق سرشماری سال 1355، درصد باسوادی کشور 47.5 درصد و برای آذربایجان شرقی 37.6 درصد بوده است،  بر اساس سرشماری سال 1395 میزان باسوادی کشور 40 درصد نسبت به سال 1355 رشد کرده که در استان میزان رشد 47 درصد بوده است. 
  
اشرفی میزان رشد نیم درصدی را بین سال‌های 89 تا 90 عنوان کرد و بیان کرد: میزان رشد 2.5 درصدی را در سال های 90 تا 95 شاهد بوده ایم. 
  
وی تاکید کرد: ریشه کنی بی سوادی مقدمه تحول بنیادین آموزش و پرورش است و نیاز به مشارکت تمامی نهادهای ذی ربط دارد. 
  
اشرفی جمعیت هدف نهضت سوادآموزی کشور را گروه سنی 10 الی 49 سال اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار