وزارت حمل و نقل کره جنوبی قصد دارد به دلیل سهل‌ انگاری BMW در فراخوان خودروهای معیوب، این خودروساز آلمانی را 10 میلیون دلار جریمه کند.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۳۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اخیرا شرکت «بی‌ام‌و» آلمان میلیون‌ها خودروی خود را به دلیل نقص فنی آتش گرفتن موتور به نمایندگی‌های خود فرا خوانده است.

دلیل آتش‌سوزی موتور خودروهای بی‌ام‌و نقص فنی در سیستم گردش گاز اگزوز اعلام شده است.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرده است: قصد دارد این خودروساز آلمانی را به دلیل سهل‌انگاری 9.9 میلیون دلار جریمه کند و در عین حال در نظام قضایی این کشور نیز علیه این خودروساز آلمانی اعلام دعوی کند.

حدود 40 دستگاه «بی‌ام‌و»کره جنوبی دچار آتش سوزی شده‌اند و این مسئله باعث شده این خودروساز آلمانی تنها در کره جنوبی 172 هزار خودروی تولیدی خود را که شامل 65 مدل متفاوت می‌شود برای رفع نقص فنی به نمایندگی‌ها فرا بخواند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی مدعی است: بی‌ام‌و به طور عمد قصد داشت بر نقص فنی خودروهای خود سرپوش گذاشته و در عین حال برای فراخوان این خودروها نیز بسیار کند عمل کرده است.

در بیانیه وزارت حمل و نقل کره آمده است: بی‌ام‌و پیشتر در روز 20 جولای اعلام کرده است که متوجه نقص فنی موجود در خودروها که منجر به آتش‌سوزی در خودروها می‌شود، شده است اما ما فهمیده‌ایم که دفتر مرکزی بی‌ام‌و در آلمان در اکتبر سال 2015 متوجه این نقص فنی شده و تیمی را مامور به حل این مشکل کرده است.

ارسال نظرات