نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس با بیان اینکه خودورهای موجود در گمرک هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، گفت: گوشی‌های وارداتی انبار شده در کمرگ تا حدودی تعیین تکلیف شده اند.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۴۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف خودروهای وارداتی، گفت: از آنجایی که پول این خودروها پرداخت و بخشی از سرمایه مردم از‌ کشور خارج شده باید وضعیت آنها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند. خاک خوردن این خودروها در گمرک  در حالی که می‌توان از آنها استفاده کرد و منفعت برد ضرر به مردم، منافع عمومی و کشور است.

 
خودروهای وارداتی ثبت سفارش خودرو

خودروهای دپو شده در گمرک هرچه سریعتر ساماندهی شوند

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که در فرآیند ثبت سفارش و واردات هر یک از خودروها تخلفی صورت گرفته باید با ابزار قانونی با آنها برخورد و از کشور خارج کرد خودروهای دپو شده در گمرک که براساس ضوابط قانونی وارد کشور شدند باید هرچه سریعتر ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: پس از تعیین تکلیف خودورهای موجود در گمرک باید با دقت و نظارت کافی به دست خریداران واقعی رساند. رها کردن خوردوها در کمرگ بی توجهی به این سرمایه ملی بوده و زیبنده مدیریت کشور نیست.

ضرورت برخورد با جریان‌های سازمان یافته، رانت و سواستفاده‌هایی که در مسیر واردات خودورها صورت گرفته است

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گوشی‌های وارداتی انبار شده در کمرگ تا حدودی تعیین و تکلیف شد، اظهار کرد: مسئولان باید با جریان های سازمان یافته، رانت و سواستفاده‌هایی که در مسیر واردات خودورها صورت گرفته برخورد کنند.

تاخیر در تعیین تکلیف خودورهای وارداتی باعث ضرر مردم می‌شود چراکه به مرور زمان این خوردوها از کار افتاده شده و دِمُده می‌شوند

خودروهای دپو شده در گمرک به مرور از کار می‌افتند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تاخیر در تعیین تکلیف خودورهای وارداتی باعث ضرر مردم می‌شود چراکه به مرور زمان این خوردوها از کار افتاده شده و دِمُده می‌شوند و مانند گذشته قابلیت و توانایی نخواهند داشت.

خودورهای دپو شده به دست خریداران  واقعی برسد

وی با بیان اینکه دولت باید سازوکاری برای ترخیص خودروها اتخاذ کند، تاکید کرد: پس از ترخیص این محصولات نیز باید  نظارت کافی وجود داشته باشد تا محصولات به دست خریداران  واقعی برسد و از سواستفاده دلالان جلوگیری شود.

فضای رقابتی بازار نحوه توزیع را مشخص می‌کند

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان اجرایی نقش مهمی در ساماندهی ترخیص خوردوهای موجود در گمرک دارند چرا که بی توجهی به این سرمایه ملی ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال دارد. فضای رقابتی بازار نحوه توزیع را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به زعم وزیر صنعت معدن و تجارت با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه قضایی این خودروها به زودی ترخیص و به دست خریداران و مصرف کنندگان خواهد رسید.

ارسال نظرات