جمعیت جانبازان انقلاب، ۹ دی را رخدادی بزرگ دانست و یادآور شد: بازخوانی و رمزگشایی از ابعاد این رخداد در رسانه ملی و در قالب‌های هنری می‌تواند از پدیده تکرار آن در دیگر فتنه های امروز و فردا مانع شود.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۵۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در جریان آخرین جلسه شورای هماهنگی، ضمن رصد رخدادهای داخلی، منطقه‌ای و بین المللی به موضوع ناآرامی‌های فراگیر در فرانسه پرداخت و تاکید کرد: آنچه در اعتراض به پدیده شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در فرانسه و اروپا در حال وقوع است، خیزش رو به رشد و اعتراض اکثریت فقیر در مقابل اقلیت سرمایه‌داران بزرگ، ثروتمندان اشرافی و ویژه خوار است.

 

این جمعیت با یادآوری اینکه اعتراضات مردمی نشان می‌دهد ذات نظام سرمایه‌داری و مدرنیته به اصطلاح لیبرال دموکراسی دروغین در آمریکا و اروپا در مهار خوی زیاده طلبی حاکمیت و اجرای عدالت و برابری، ناتوان است، افزود: اندیشمندان مطالعات راهبردی بن‌بست نظام سرمایه‌داری را پایان تاریخ لیبرال دموکراسی دروغین می‌دانند که اکنون با قدرت رسانه، اعمال خشونت، تهدید و تحریم‌های بی‌سابقه، عهدشکنی در اجرای قوانین بین‌المللی، حمایت از تروریسم و امنیتی کردن روابط با کشورهای مخالف و نیز پدیده‌هایی تازه در رفتار آمریکا و هم‌پیمانانش در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی نمود پیدا کرده است.

جمعیت جانبازان با اشاره به بن‌بست دو سر باخت خارج شدن یا نشدن از زیر فشار مقاومت منطقه، تاکید کرد: اکنون وضعیتی حاکم است که انتخاب هر یک از این دو راه اثری جز افول هژمونی آمریکا و هم‌پیمانان عبری و عربی‌اش را به دنبال ندارد و نشان می‌دهد بعد از فروپاشی مارکسیسم، شاهد نابودی امپریالیسم و رخ نمودن اسلام ناب، اسلام عدالت و اسلام مقاومت در منطقه و جهان خواهیم بود.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خلق کلید واژه «شیطان بزرگ» در ادبیات امام راحل (ره) و کلید واژه «ابلیس مجسم» در ادبیات مقام معظم رهبری برای توصیف آمریکا را توجه و دقت نظر عمیق و راهبردی جمهوری اسلامی در شناسایی خوی سلطه‌گری و عهدشکنی این نظام می‌داند و معتقد است: نقش‌آفرینی آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با وجود اعتماد و خوشبینی دکتر مصدق به آنها و نیز رفتاری که طی 65 سال تا به امروز در قبال ایران پیشه کرده‌اند، نشان داد هرگونه بی‌توجهی به خوی و خصلت شیطان بزرگ و هرگونه دل بستن به وعده‌های پوچ و پوک این نظام فریب‌بنیان، سرنوشتی جز به یغما رفتن منافع ملی، فروپاشی اقتصادی و از دست دادن استقلال و وحدت ملی در پی نخواهد داشت.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی حماسه ۹ دی حضور با بصیرت و روشنگرانه مردم را در قبال پدیده شوم طرح براندازی که آمریکا و صهیونیسم هدایت قرارگاه اصلی آن را در خارج از کشور عهده دار بودند، رخدادی بزرگ و عبرت آموز در تاریخ کشورمان دانست و یادآور شد: بازخوانی و رمزگشایی از ابعاد این رخداد در رسانه ملی و در قالب‌های هنری می‌تواند از پدیده تکرار آن در دیگر فتنه های امروز و فردا مانع شود.

اعضای شورای هماهنگی و برنامه ریزی جمعیت جانبازان تاکید کردند: جریان‌های سیاسی و دولت‌مردانی که در آزمون انتخابات سال ۸۸ پازل پروژه آمریکایی صهیونیستی فتنه را تکمیل کردند و حضور ۴۰ میلیونی و ۸۰ درصدی مردم پای صندوق‌های رای را به تهدیدی بزرگ علیه نظام تبدیل کردند، باید همواره به عنوان عبرتی زنده پیش روی نسل جوان انقلاب معرفی شوند .

این جمعیت تصریح کرد: حماسه ۹ دی نشان داد کلید واژه «شیطان بزرگ» و «ابلیس مجسم» در عمق باور رفتار مردم ما جا گرفته است و اعتماد شخصیت‌های سست‌عنصر و دشمن ناشناس نمی‌تواند شعار مرگ بر آمریکا و صهیونیست را پیش چشم ملت ما محو کند. تلاش کسانی که روایت وارونه و یا ناقص از آن فتنه خیانت‌آمیز ارائه کردند و هم‌اکنون نیز کینه‌ورزانه بر طبل آن رسوایی می‌کوبند، جفای بزرگ به مکتب امام (ره) و مظلومیت انقلاب اسلامی در آن حادثه است.

جمعیت جانبازان در بخش دیگری از جلسه اخیر خود، مسئولیت مجلس در آستانه بررسی لایحه بودجه ۹۸ و هماهنگ کردن آن با واقعیت‌های وضعیت معیشت مردم و خسارت ناشی از سوء تدبیر دست‌اندرکاران را مهم خواند و از مجلس خواست این موضوعات را در جریان بررسی بودجه به نفع مطالبات مردم مورد توجه قرار دهد.

این جمعیت همچنین از تشکیل نشدن جلسات شورای عالی فضای مجازی و کوتاهی در فعال کردن این شورا برای عمل به وعده‌های اعلام شده در راستای کنترل منطقی فضای مجازی و جلوگیری از آثار مخرب آن در جامعه و خانواده انتقاد کرد.

ارسال نظرات