فرمانده یگان امنیت هوایی کشور:

امنیت پرواز سپاه پاسداران اراده هواپیماربایی را از دشمنان سلب کرده است

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور با اشاره به تخصص‌های گارد امنیت پرواز ایران، گفت: گارد امنیت پرواز ایران در میان کشورهای عضو ایکائو به‌عنوان یک برند مطرح است.
کد خبر: ۹۰۹۳۱۱۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ کرمعلی در مراسم گرامیداشت پنجم دی‌ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی که در فرودگاه پیام استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی در زمان جنگ تحمیلی با پول شیوخ خلیج‌فارس به توطئه علیه ایران پرداخت.

امنیت پرواز سپاه پاسداران اراده هواپیماربایی را از دشمنان سلب کرده است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صدام و رژیم بعث در هشت سال جنگ تحمیلی امنیت کشور ما را به خطر انداخت و استان‌های مرزی ما را درگیر کرد، گفت: برخی شهرهای ما تخریب شد، آن‌ها تلاش کردند حواس رزمندگان، مسئولان و مردم را پرت کنند تا دست از ایستادگی بردارند ولی نتوانستند این هدف خود را عملی کنند.

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور با اشاره به ستون پنجمی که دشمن در جبهه‌ها به وجود آورده بود، گفت: آن‌ها در قلب سیاسی ایران یعنی تهران زخمی ایجاد کردند و مدت‌ها مگس وار گرد این زخم چرخیدند تا نگاه رزمندگان را ما به عقب برگردانند و آن‌ها دست از مقاومت بکشند.

سرهنگ کرمعلی اضافه کرد: یکی از دبیران کل اسبق سازمان ملل سال‌ها پیش‌گفته بود؛ خداوند جهان را از شر سلاح‌های کشتارجمعی شوروی، استکبار آمریکا، تکبر آلمان، خساست فرانسه، جمعیت چین، تکنولوژی ژاپن، پول اعراب و توسعه‌طلبی اسراییل نجات دهد. پس‌ازآن هر جا توطئه‌ای طراحی شد نشانی از گفته‌های این دبیر کل سازمان ملل دیده شد.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه از خاورمیانه به‌عنوان قلب زمین یاد می‌شود، گفت: فضای امنیتی حاکم بر خاورمیانه مشخص است، بر اساس تدبیر فرمانده کل قوا خاک‌ریز دشمن به دو هزار کیلومتر آن‌سوتر منتقل‌شده و مدافعان حرم با به خطر انداختن جان خود امنیت ما را تضمین کرده‌اند.

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور گفت: مدافعان حرم امنیتی ایجاد کرده‌اند که حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره با مشکلی مواجه نباشند و توسعه به معنای واقعی عملیاتی شود.

سرهنگ کرمعلی گفت: امنیت به دست انقلابیون ایجادشده حالا نوبت سیاسیون کشور است که دِین خود را نسبت به مردم ادا کنند.

وی در ادامه به خاطره‌ای از سردار محسن رضایی اشاره کرد و گفت: وی می‌گفت؛ «از جبهه برگشته بودم، حاج احمد آقا زنگ زد و گفت، امام با شما کار دارند. امام فرموده بودند مگر این جامه سبزها نیستند که این هواپیماها را می‌برند؟ باید در هرکدام از هواپیماها دو پاسدار جامه سبز وجود داشته باشد و هیچ هواپیمایی بدون پاسدار نباید از روی زمین بلند شود. بروید و حضور سپاه در فرودگاه‌ها را اعلام کنید.»

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور گفت: سردار رضایی گفت، برای اجرای فرمان امام باید با وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشور صحبت می‌کردم و تا این هماهنگی‌ها را انجام دهم غروب شده بود. حاج احمد آقا تماس گرفت و گفت؛ امام می‌پرسند این مسئله به کجا رسید؟ دیدم نمی‌توانم بگویم هنوز مستقر نشدیم، برخی از رزمندگان سپاهی که از جبهه برگشته بودند را با خودم به فرودگاه بردم و گفتم اینجا خاک‌ریز دوم است و باید در اینجا حضور داشته باشید. از آن موقع به بعد تعداد ربایش‌های هواپیما در آسمان ایران به صفر رسید.

سرهنگ کرمعلی به وضعیت امنیت کشور قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۶۳ کمتر از سه ما سه فروند از هواپیماهای ما را بردند. وقتی سپاه در فرودگاه‌های کشور مستقر شد آموزش‌هایی که در شدیدترین شرایط جنگی ارائه می‌شود به نیروهای سپاه ارائه شد.

وی اضافه کرد: ارائه این قبیل آموزش‌ها به نیروهای سپاه مستقر در فرودگاه‌ها باعث شد که کشورهای دیگر نیز خواستار ارائه این آموزش‌ها از سوی ایران باشند.  

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور با تأکید بر اینکه لقب گارد آهنین را دیگر کشورها به ما داده‌اند، گفت: وقتی هواپیماها را می‌برند این ذهنیت در مردم و دیگر کشورها به وجود آمده بود که حاکمیت سیاسی قادر به ادامه امور مملکت نیست. اما حضور مقتدرانه سپاه در فرودگاه‌های کشور که حاصل فرمان تاریخی امام است وضعیت صنعت هواپیمایی ما را تثبیت کرد به‌طوری‌که شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت مجوزهای پرواز به‌صف شدند. همچنین فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد شد.

سرهنگ کرمعلی بابیان اینکه امنیت ایجاد شد که خلبانان استخدام شدند، گفت: هیچ‌کسی در کشور ناامن سرمایه‌گذاری نمی‌کند، برای لحظه‌ای فرض کنید امروز در سوریه نوترین هواپیماهای دنیا بنشینند، چه کسی جرات می‌کند در این هواپیماها سوار شود و چه کسی رغبت می‌کند در فرودگاه حضور داشته باشد؟

وی با اشاره به اینکه اگر بهترین هواپیماهای جهان را داشته باشیم ولی امنیت نباشد، کسی استقبال نمی‌کند، گفت: گران‌ترین کالاهای کشور ازجمله هواپیماها به دست بهترین نیروها سپرده شد، سردار سلامی گفته است؛ «امروز بهشتی‌ترین نیروهای سپاه در امنیت پرواز حاضر هستند.»

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور گفت: بنده معتقدم امنیت هوایی از زمین آغاز می‌شود، بنابراین همکاری پاسداران نیروی انتظامی که شبانه‌روز برای تأمین آرامش مردم بیدارند ستودنی است.

سرهنگ کرمعلی با تأکید بر اینکه هوشیاری نیروهای سپاه در زمین باعث کشف و خنثی شدن عملیات‌های ربایش هواپیماها می‌شود، گفت: مجموعه‌ای از نیروهای حفاظتی و حراستی و همچنین سربازان گمنام برای تأمین امنیت هوایی تلاش می‌کنند.

وی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان به حوزه سرزمینی ما نزدیک شوند، گفت: ازآنجایی‌که تهدید دائمی است، آمادگی‌های ما باید دائمی باشد زیرا دشمن آرامش ما را دوست ندارد و دنبال نابودی ما است.

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور با تأکید بر اینکه دشمنان امنیت ایران اسلامی را دوست ندارند، گفت: شیطان بزرگ با پول اعراب، توطئه اسراییل و حمایت‌های متحدانش سعی می‌کند امنیت ما را از بین ببرد به همین منظور باید نیروهای ما دائماً آماده باشند.

سرهنگ کرمعلی با اشاره به اینکه باید حرکت دشمن به سمت ما کند شود، گفت: ما باید غیرقابل‌عبور باشیم تا دشمن نتواند از ما عبور کند.

وی بابیان اینکه مسئولان نظام باید مثل زنجیر باشند، گفت: دشمنان برای باز کردن این زنجیر تلاش کرده ولی موفق نشده‌اند.

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور در بخش دیگری با تأکید بر اینکه تا پیش‌ازاین استکبار جهانی ما را به‌عنوان کارفرما نمی‌شناخت، گفت: آن‌ها مدعی بود که مردم دنیا دو قشر کارگر و کارفرما هستند. خودشان اروپاییان را کارفرما و دیگران را کارگر می‌دانستند، ولی وقتی مجبور به نشستن پشت میز مذاکره شدند به قدرت موشک‌های تهرانی مقدم پی بردند اعتراف کردند که ایران به جرگه کارفرماها پیوسته است.

سرهنگ کرمعلی بابیان اینکه امنیت حال حاضر کشور ساده به دست نیامده است، گفت: تقوی نیروهای سپاه در ایجاد امنیت بر کسی پوشیده نیست درحالی‌که دیگر کشورها به تجهیزات پیشرفته خود می‌بالند.

وی با اشاره به تخصص‌هایی گارد امنیت پرواز کشور، گفت: سافا و بازرسان ایکائو پروازهای ما را رصد می‌کند ما همیشه نمرات ممتاز را کسب می‌کنیم. گارد امنیت پرواز ایران در میان کشورهای عضو ایکائو به‌عنوان یک برند مطرح است.

فرمانده یگان امنیت هوایی با تأکید بر اینکه برای تأمین امنیت مردم جان خود را فدا می‌کنیم، گفت: صاحب این انقلاب مردم هستند به همین منظور برای تأمین امنیت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

وی بابیان اینکه سپاه پشتوانه مردمی دارد، گفت: دشمنان برای خدشه‌دار شدن ارتباط سپاه با ولایت دست به هر اقدامی زده ولی موفق نشده‌اند، آن‌ها به دنبال خدشه دارد شدن ارتباط مردم با ولایت‌فقیه هستند.

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور تأکید کرد: دشمنان خیالات خامی را در سر می‌پرورانند ولی از خاطر برده‌اند که ملت ایران اسلامی به درخواست ولایت‌فقیه حماسه ۹ دی را خلق کرده‌اند.

سرهنگ کرمعلی در بخش دیگری گفت: اینکه طبق آمارهای سازمان هواپیمایی کشور سالانه ۴۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی در ایران جابه‌جا می‌شوند نشان از رابطه قوی بین مردم و سپاه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه مردم برای تهیه بلیت دغدغه دارند، گفت: مردم برای اینکه به‌موقع به فرودگاه برسند دغدغه دارند، مردم برای بسیاری مسائل دغدغه دارند ولی نگران امنیت نیستند زیرا می‌دانند امنیت آن‌ها تأمین است.

فرمانده یگان امنیت هوایی کشور با تأکید بر اینکه ما نیز دوست نداریم مردم را در صف برای بازرسی نگه‌داریم، گفت: اما این کار برای سلامتی و امنیت خودشان انجام می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار