خبرهای داغ:
محمود علی پور خبر داد:

دوره های آموزشی اشتغال محور در ایلام در دستور کار قرار گرفت

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام از برگزاری دوره های آموزشی اشتغال محور در استان خبر داد .
کد خبر: ۹۰۹۳۱۵۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
دوره های آموزشی اشتغال محور در ایلام در دستور کار قرار گرفت 
 
به گزارش خبرنگار بسیج علمی از ایلام : محمود علی پور مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام ، در جلسه امروز 03/10/97 با بیان این مطلب عنوان کرد : سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان در نظر دارد با همکاری موسسه شتابدهنده دور ، دوره های آموزشی اشتغال محور را در رشته های IT  و ICT   جهت بسیجیان استان برگزار نماید.

وی هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را تشویق جوانان به حرفه آموزی و اشتغال پایدار آنان عنوان کرد و ابراز داشت : در تلاش هستیم تا با تعامل متولیان عرصه علمی و استفاده از ظرفیت های موجود در استان ، زمینه اشتغال زایی و توسعه بخش های مختلف علمی را در راستای اشتغال پایدار جوانان استان فراهم نماییم.

در ادامه این جلسه دکتر محمدجواد صیادی مسئول شرکت شتابدهنده دور ایلام نیز به بیان مطالبی در راستای فعالیت های شرکت شتابدهنده و زمینه های همکاری هر دو نهاد پرداختند.

   وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت شرکت شتابدهنده  جول محور دوره های آموزشی اشتغال محور در رشته های IT و ICT   متمرکز است عنوان کرد : عمده فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان استان بر مقوله مدیریت دانش متمرکز شده و در این شرکت ها اقتصاد مقاومتی ، اشتغال زایی و انتقال تکنولوژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صیادی ، با بیان اینکه تدوین اسناد راهبردی و توسعه بخش‌های مختلف جهت اشتغال زایی جوانان استان بسیار با اهمیت است اذعان داشت : اقدامات متعددی از جمله دوره های آموزشی اشتغال محور و سایر خدمات نوین در دستور کار این واحد قرار دارد و در تلاش هستیم تا در حوزه آموزش جوانان جویای کار و علاقمند به فعالیت های حرفه ای ، با تدوین و برگزاری دوره‌های اشتغال محور، بخش اشتغال و کارآفرینی استان را تقویت نماییم.

در پایان این جلسه بر انعقاد تفاهم نامه همکاری و  تهیه فراخوان دوره های آموزشی اشتغال محور با همکاری سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان و موسسه شتابدهده پارک علم و فناوری استان ایلام توجه و تاکید شد.

گفتنی است ، سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام ، طی سالهای اخیر با انعقاد تفاهم نامه های مختلف با مراکز علمی از جمله دانشگاهها ، پارک علم و فناوری ، بنیاد علمی نخبگان و سایر موسسات استان توانسته است نخبگان بسیاری را به جامعه علمی استان معرفی نماید.

ارسال نظرات