مدیر آموزش مرکز ملی فرش ایران از برگزاری سیزدهمین المپیاد فرش دستباف کشور طی اسفندماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۳۳۰۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، قاسم کاظمی  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لرستان ۲۳ هزار بافنده فرش دارد واین تعداد دارای کارت شناسایی و گواهی مهارت هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این تعداد بافنده فرش در دوره های آموزشی شرکت کرده اند، افزود: دوره های آموزشی در دو سطح یادگیری اولیه و به بافی برگزار می شوند.

مدیر آموزش مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه دوره های آموزشی که از این به بعد در استان ها دنبال می شود در راستای ارتقای مهارت قالیبافان و دوره های تخصصی در حوزه فرش خواهند بود، گفت: در مجموع این دوره های تخصصی در زمینه های بازاریابی، فروش، توانمندسازی مدیران تشکل ها، تعاونی ها، مجتمع های قالی بافی و همچنین تجار صادر کنندگان فرش برگزار می شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی رئیس مرکز ملی فرش ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشور، از این به بعد کارگروه توسعه فرش در استان ها را به ریاست استانداران برگزار خواهیم کرد، افزود: در این کارگروه مسائل مربوط به تسهیلات و اعتبارات، آموزش، بیمه قالیبافان، توسعه فروش، بازاریابی، برگزاری نمایشگاههای استانی فرش، اعزام هیئت ها و دعوت از تجار فرش خارج از کشور برای آشنایی با فرش مناطق مختلف کشور و ... مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

وی، تاکید کرد: انتظار این بوده که نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال ۹۸ توجه ویژه ای به قالیبافان در زمینه های مختلف از جمله بیمه تامین اجتماعی داشته باشند.

مدیر آموزش مرکز ملی فرش ایران در ادامه از برگزاری سیزدهمین المپیاد فرش دستباف با همکاری متخصصان، اساتید دانشگاهی، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاههای دارای رشته فرش در کشور خبر داد و گفت: این المپیاد در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی طی هفتم تا نهم اسفند ماه سالجاری به همت مرکز ملی فرش ایران و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت آذر بایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی، بیان داشت: این المپیاد در سطح دانشجویی و چهار گرایش بافت، طراحی، رنگرزی و مرمت و در سطح دانش آموزی نیز در سه گرایش بافت، رنگرزی و طراحی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات