در پی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی

پیام تسلیت معاون استاندار و فرماندار و امام جمعه و نماینده شهرستان شاهرود در مجلس

در پی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، معاون استاندار و فرماندار ویژه، امام جمعه و نماینده مردم شهرستان شاهرود در پیام های جداگانه ای این مصیبت را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۱۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در پی درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی شاهرودی (رحمة الله علیه) امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نماینده شهرستان شاهرود در مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای این مصیبت را تسلیت گفتند.
در پیام حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی آمده است:
خبر ارتحال فقیه عالیقدر مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی (رحمة الله علیه) موجب تأثر و تأسف گردید.
آن عالم مجاهد عمر با برکت خود را در راه تحصیل علم و جهاد در راه خدا سپری کرد.
در حوزه‌ی علمیه نجف از اساتیدی، چون امام (ره) و شهید صدر استفاده‌های فراوان نمود و در جوانی به درجه اجتهاد رسید و همزمان با رژیم بعث عراق مبارزه نمود و در این راه متحمل شکنجه‌های جسمی و روحی شد و در این راه سه برادر عزیزش به شهادت رسیدند.
ودر نظام جمهوری اسلامی منشأ خدمات شایسته در قوه قضائیه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مناصب گردید.
اینجانب ضایعه‌ی فقدان این عالم جلیل القدر را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان، بیت مکرم و همشهریان گرامی تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای آن عزیز سفر کرده و برادران شهیدش از خدای متعال خواهانم.
در پیام محمدکرم محمدی فرماندار ویژه شهرستان شاهرود آمده است:
خبر ارتحال عالم مجاهد و فقیه روشن اندیش حضرت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی موجب تالم و تاثر گردید.
این عالم بزرگوار ضمن آنکه در طول حیات پربرکت خود به تحصیل و تدریس علوم دینی و اجتهاد عالمانه مشغول بود در سال ۱۳۷۳ به عضویت شورای نگهبان منصوب شد. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از سال ۱۳۷۸ به مدت یک دهه رئیس قوه قضائیه بود وپس از پایان خدمت در قوه قضائیه، مجدداً در مرداد ۱۳۸۸ به عضویت شورای نگهبان منصوب شد. وی در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد. آیت‌الله هاشمی همچنین نایب رئیسی مجلس خبرگان، رئیس هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را به عهده داشت.
اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی بویژه علما ومردم شهرستان عالم پرور شاهرود و بیت ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح آن مرحوم علو درجات طلب می‌نماییم.
در پیام دکتر سیدحسن حسینی شاهرودی نیز آمده است:
درد جانکاهی است برای دلسوختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی، که در آستانه چهل سالگی این انقلاب شکوهمند، عالم وارسته، فقیه مجاهد وفرهیخته و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی از مفاخرعلمی شهرستان شاهرود دارفانی را وداع گفته و پس از عمری مجاهدت خالصانه در راه تحصیل و ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و پایداری در سنگر‌های مختلف، وظایف سنگینی که بر عهده ایشان بود، به دیدار معبود شتافته اند.
اینجانب این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، مردم ولایتمدار و بیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدعلی حسینی شاهرودی و خانواده مکرم آن عالم ربانی واصل شده به رحمت و غفران الهی، تسلیت عرض نموده و برای ایشان از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با سالار شهیدان (صلوات الله علیه) را مسألت دارم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار