مشاور عالی فرمانده کل سپاه ‌گفت :کردستان مهد رشادت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده است. کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و با تمام توان در برابر دشمن متجاوز ایستاد. پیشمرگان کرد مسلمان از جان و مال خود گذشتند تا از خاک ایران دفاع کنند و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون از خودگذشتگی های شهدا و مرزداران کرد است.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۹۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی در همایش علمی پژوهشی کنگره 5400 شهید استان کردستان اظهار داشت:در جنگ تحمیلی  کردستان، متفاوت تر از سایر استان های کشور بود به طوری که مردم این استان مرزی، از همان اوایل انقلاب با لبیک به ندای رهبرشان در به ثمر رساندن درخت انقلاب سهیم بودند و در دفاع مقدس با نثار جان جوانانشان از خاک میهن اسلامی خویش دفاع کردند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمن از همان سال های اولیه پیروزی انقلاب تا به حال چشم دیدن موفقیتها وپیروزی های بدست آمده کشورمان را نداشت واز هر فرصتی برای ضربه زدن به این نظلام استفاده کرده است.اما مردم ولایتمدار و انقلابی ما آگاهتر از همیشه توانست دست طمع دشمنان را کوتاه و توطئه های آنان را نقش بر آب کند.

وی وجود 70 هزار دانشجو در دانشگاه های کردستان را نمود بارزی از خدمات جمهوری اسلامی به مناطق محروم دانست و یادآور شد: همه گروهک های تجزیه طلب در مقابل انقلاب ایستادند اما کردستانی های اصیل نگذاشتند تا آنان به اهداف شوم خود برسند و یک تنه در برابر 60 گروه ضد انقلاب مسلح و غیر مسلح ایستادند.

سردار قربانی عنوان کرد:در این چهل سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی میگذرد مردم به مانند همیشه یاریگر  انقلابی بودند که پایه واساس آن را خود بنا نهادند .

وی گفت:در همان روزهای اول انقلاب  گروه های تجزیه طلب  بخیال خام خود میخواستند حاکمیت این منطقه را بدست بگیرند اما  مردان دلیر کرد همان پیشمرگان همیشه زنده  اجازه هیچ گونه دست درازی را به آنان ندادند.و امروز روزی است که نامی از مزدوران نمانده  اما نام و یاد همه 5400 شهید کردستان تابناک تر از همیشه در همه محافل می درخشد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه افزود:ما با داشتن وجود  ولایت فقیه و  نظامی مردمی و انقلابی  توانستیم در برابر تمام نقشه های دشمنان بایستیم و حال نیز میتوانیم در برابر تحریم ها و تحدید های دشمن که شعاری بیش نیست ایستادگی خواهیم کرد و به همه  دشمنانی که چشم داشتن پیشرفت انقلاب اسلامی ما را ندارند ثابت خواهیم کرد که این بار ما نیز برنده میدان خواهیم بود.

وی یادآور شد:قهرمانانه  جنگیدن رزمندگان اسلام درجبهه های عراق، سوریه، لبنان و غزه نشان پیروزی ما و فرار خفت بار آمریکا از سوریه و بعد هم از افغانستان است .

وی تاکید کرد: اتحاد، همدلی و همزبانی دوران دفاع مقدس نظیر آنچه که سردار شهید بروجردی را در کنار شهید عثمان فرشته ها قرار داد، نیاز امروز جامعه ما است.

در این مراسم از کتاب مجموعه مقالات، گزیده ای از مقالات ارسالی به این همایش رونمایی و از خانواده شهدای دانشجوی استان کردستان نیز تجلیل شد.

کنگره 5400 شهید استان کردستان اردیبشهت سال 98 در سنندج برگزار می شود.

 

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات