مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی خبر داد

کشف قاچاق گوشی تلفن همراه و لوازم یدکی در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از کشف گوشی تلفن همراه و لوازم یدکی قاچاق در جلفا و مراغه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۰۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی، سید احد یوزباشی با اشاره به صدورحکم قاچاقچی لوازم یدکی مستعمل در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: در پی اعلام اداره اطلاعات شهرستان جلفا مبنی بر کسری کالا در یکی از انبارهای این شهرستان ، پس از انبار گردانی و کنترل کالاها و قبض انبارهای ارائه شده ، در نهایت یک هزار تن کسر وزن لوازم یدکی مستعمل در این انبار محرز شد.

وی افزود: بر اساس گزارش گمرک جلفا ، کالاهای مورد نظر بدون تشریفات قانونی و گمرکی و پرداخت هرگونه حقوق حقه دولت از اماکن گمرکی و انبارهای اختصاصی و منطقه آزاد ارس خارج شده است و سندی در این گمرک مبنی بر خروج قانونی کالا وجود ندارد.

یوزباشی در ادامه خاطر نشان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جلفا قاچاق فوق را سازمان یافته اعلام کرده و پرونده در اختیار تعزیرات حکومتی قرار داده شد که شعبه این اداره کل پس از تحقیق و بررسی، قاچاق آنها محرز و مسلم دانسته و طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متهم را به پرداخت 316 میلیارد ریال جریمه نقدی به حساب صندوق دولت محکوم کرده است.

وی همچنین از بسته شدن پرونده قاچاق گوشی تلفن همراه در مراغه خبر داد و افزود : متهم قاچاق گوشی تلفن همراه نزدیک 14میلیارد ریال جریمه شد.

یوزباشی درباره این پرونده هم گفت: برابر گزارش ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز، تعدادی از سامانه ثبت تلفن همراه مسافری گمرکی و سامانه همتا سوء استفاده کرده بودند که در این میان فردی از شهرستان مراغه با اقدام به ثبت و رجیستری تعداد 2773 گوشی همراه کرده بود که پرونده تشکیل و در شعبه تعزیرات حکومتی آن شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی اضافه کرد: پس از ثبت و اجرای تشریفات قانونی در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مراغه دستور احضار و جلب نامبرده صادر شد و به منظور جلوگیری از فرار و متواری شدن متهم، تصمیم به ممنوعیت خروج از کشور وی اتخاذ و متهم برای دفاع از خود در این اداره حاضر شد.

وی در  ادامه عنوان کرد: متهم اقدام به وارد کردن این گوشیها با سوء استفاده از تسهیلات مسافری و ثبت آن در سامانه مسافری گمرک و سامانه همتا به ارزش بیش از 4 میلیارد و 600 میلیون ریال کرده بود که با تحقیقات صورت گرفته ، قاچاق کالاهای وی محرز شد و شعبه ضمن ضبط کالا، متهم را به پرداخت مبلغ 14 میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی در پایان گفت: از ابتدای امسال 1350 پرونده قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی تشکیل و تعداد 1409 پرونده مختومه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار