رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان گفت:۱۶ مورد از نقاطرفع ۱۶ نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد حادثه خیز این استان در ۲ سال اخیر و با همکاری پلیس راه، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمدو حمل و نقل جاده‌ای استان رفع شده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۳۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
سردار مهدی انصاری با بیان اینکه تعداد نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از ۹۰ مورد به ۷۴ مورد کاهش یافت افزود: پایین بودن فرهنگ استفاده از جاده‌های ارتباطی و کم توجهی به مقوله حفظ، نگهداری و نظافت آن‌ها یکی از مشکلات اصلی رایج در کهگیلویه و بویراحمد است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار ساماندهی و بهبود وضعیت جاده‌های ارتباطی استان از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای کاهش تصادفات رانندگی شد و بر لزوم تلاش، رایزنی و پیگیری به منظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای تحقق این امر مهم از سوی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
وی بیان کرد: دیگر عوامل مؤثر برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل افزایش دقت رانندگان و توجه بیشتر آنان به هشدار‌های مأموران پلیس راه و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی است.
سردار انصاری عنوان کرد: سه قشر راهداران، رانندگان و مأموران پلیس راه همواره و در شرایط دشوار در حال خدمت رسانی هستند که باید بیش از پیش قدردان آنان بود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شهریور ماه امسال گفت: تاکنون ۲۴۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارتباطی درون و برون شهری این استان شناسایی شده که رفع، اصلاح یا ساماندهی آن‌ها نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
این استان بیش از ۴۰ گردنه خطرناک و حدود ۱۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار