فرمانده یگان حفاظت فرودگاه لرستان:

فرودگاه خرم‌آباد یکی از امن‌ترین فرودگاه‌های کشور است/ تأمین امنیت پروازها درگرو تلاش یگان حفاظت سپاه

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه لرستان گفت: لرستان یک استان امن در سطح کشور است و فرودگاه خرم‌آباد نیز یکی از بهترین فرودگاه‌های امن کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۸۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ علی چنگایی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز حضور سپاه در سیستم هواپیمایی کشور باهدف تأمین حفاظت و امنیت پرواز اظهار داشت: پنجم دی‌ماه سال 63 به‌فرمان امام خمینی (ره) با تشكیل سپاه حفاظت هواپیمایی، وظیفه تأمین امنیت پروازها به این نهاد واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی پرواز با گذراندن دوره‌های اصول کلی و عمومی، پرواز را یاد گرفته و درزمینهٔ کاری خود تخصص کامل دارند ولی آموزش خلبانی ندیده‌اند. افزود: بسیاری از کشورهای دنیا به نیروهای امنیت پرواز ایران لقب گارد آهنین داده‌اند و با توجه به اینکه نیروهای امنیت پرواز از سال 63 تاکنون مأموریت‌هایشان را به نحو احسن انجام داده‌اند و تاکنون کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان نداده‌اند باقدرت و جهاد کار خود را با هوشیاری کامل و جان‌نثاری انجام داده بر همین اساس لقب گارد آهنین را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه لرستان بیان کرد: مردم باید از واردکردن وسایل ممنوع به داخل پرواز خودداری کنند، انواع سلاح سرد، انواع شوکر، فشنگ و مهمات و اسپری ازجمله مواردی است که مسافران باید از آوردن آن‌ها خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها از تجهیزاتی که بدن مسافران را کاملاً اسکن می‌کند استفاده می‌شود ولی در جمهوری اسلامی به دلیل مسائل شرعی از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌شود ولی تجهیزات فرودگاه‌های کشور و خرم‌آباد مجهز به دستگاه‌های ایکس ری و گیت کاملاً به‌روز است.

چنگایی در رابطه با نحوه فعالیت نیروهای امنیت پرواز تصریح کرد: یک نفر از نیروهای امنیت پرواز مشخص است و مسافران در ورودی هواپیما با او ارتباط برقرار می‌کنند و چند نیروی دیگر به‌صورت نامحسوس در بین مسافران هستند که امنیت پرواز را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه لرستان یک استان امن در سطح کشور است و فرودگاه خرم‌آباد نیز یکی از بهترین فرودگاه‌های امن کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در همین راستا چندین بار نیروهای امنیت پرواز استان توسط یگان امنیت پرواز مورد محک قرارگرفته‌اند که خوشبختانه همه موارد کشف‌شده است.

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه لرستان با اشاره به سخت بودن شغل کار گارد امنیت پرواز، خاطرنشان کرد: استرس، کم‌خوابی و کم‌تحرکی سبب جمع شدن خون در سیاهرگ‌های ساق پا می‌شود، همچنین استفاده درازمدت از غذاهای فست فود سبب مشکلات گوارشی شده و فشار هوا و بالا بودن ارتفاع در درازمدت سبب آسیب‌رساندن به گوش، دندان و سایر اعضای بدن می‌شود به‌طوری‌که بسیاری از مأمورین امنیت پرواز که سابقه کاری ۳۰ ساله دارند دچار لرزش بدن شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات