معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت:خوشبختانه در استان لرستان با معضل کودکان خیابانی مواجه نیستیم؛ فقر سبب می‎شود برخی خانواده‎ها کودکان را به انجام کار وادار کنند در همین راستا برنامه ریزی برای توانمندسازی خانواده باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۹۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حبیب الله خجسته پور امروز در شورای فرهنگی و اجتماعی استان لرستان اظهار داشت: در  لرستان شاهد پدیده کودکان کار در فصول تابستان و ایام نزدیک عید نوروز هستیم؛ اینکه در فصولی از سال کودکانی سرچهارراه‎ها دستفروشی کرده و اقدام به شستن شیشه اتومبیل‎ها می‌کنند یک نوع تکدی‌گری محترمانه است.

وی با بیان اینکه در مواردی نیز خانواده‎های این کودکان آنان را به انجام این کارها وادار می‎کنند افزود: خوشبختانه در استان لرستان با معضل کودکان خیابانی مواجه نیستیم؛ فقر سبب می‎شود برخی خانواده‎ها کودکان را به انجام کار وادار کنند در همین راستا برنامه ریزی برای توانمندسازی خانواده باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: علاوه بر اقداماتی که توسط دستگاه‎های اجرایی مرتبط از جمله بهزیستی انجام شده در حال حاضر شاهد کمتر شدن این کودکان در سطح شهر هستیم.

وی با بیان اینکه می‎توان از ظرفیت سازمان‎های مردم نهاد در مورد کودکان کار کمک گرفت و اقداماتی در راستای توانمندسازی این کودکان و خانواده‎های آن‌ها انجام داد تصریح کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‎ها در زمینه آسیب‎های اجتماعی از مواردی است که باید مورد توجه قرار ویژه گیرد.

خجسته پور خاطرنشان کرد: باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه به‎ ویژه در بین قشر جوان علاوه بر ساخت و تجهیز کتابخانه‎ها، به برنامه های نرم افزاری نیز توجه داشت.

وی از برخی دستگاه‎های نظارتی به موضوع نشست کتابخانه حضرت مهدی خرم آباد انتقاد کرد و گفت: به فاصله چند سال بعد از ساخت، این کتابخانه دچار نشست می‎شود؛ باید پیمانکار و ناظر آن از سوی دستگاه‎های نظارتی مورد سوال قرار گیرند، توسعه زیرساخت‎های فرهنگی لرستان از وظایف مهم مسئولان استانی و شهری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات