مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت:لرستان از نظر شاخص جوانی جمعیت در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد، ضمن اینکه شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد به ترتیب جوان‌ترین و پیرترین شهر‌های لرستان هستند.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۰۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸

به گزاارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مصطفی امانی‌پور امروز در جلسه کارگروه مشترک اجتماعی و فرهنگی و شورای راهبردی جمعیت لرستان اظهار داشت: جمعیت لرستان تا پایان آذرماه امسال یک‌میلیون و 813 هزار و 883 نفر برآورد شده که از این تعداد 50.7 درصد مرد و 49.3 درصد زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه از مجموع جمعیت استان 64.5 درصد را جامعه شهری تشکیل می‌دهند، افزود: از سرشماری سال 95 تا آذرماه امسال 53 هزار و 234 نفر به جمعیت استان افزوده شده است.

امانی‌پور در تشریح ساختار جمعیتی استان تصریح کرد: گروه‌های سنی صفر تا 14 سال استان 24.6 درصد، 15 تا 29 سال که جمعیت جوان محسوب شده 26.2 درصد، 30 تا 64 سال 43.2 درصد و در نهایت 6 درصد از جمعیت استان را گروه سنی 64 سال به بالا تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: 70 درصد جمعیت لرستان در گروه سنی 15 تا 64 قرار دارند و جمعیت فعال استان را تشکیل می‌دهند چرا که در شرایط پنجره جمعیتی یا فرصت طلایی قرار دارند.

مدیرکل ثبت‌ احوال لرستان بیان داشت: لرستان از نظر شاخص جوانی جمعیت در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد، ضمن اینکه شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد به ترتیب جوان‌ترین و پیرترین شهرهای لرستان هستند.

امانی‌پور از راه‌اندازی سامانه تغییر نشانی ایرانیان خبر داد و گفت: افرادی که کارت هوشمند ملی گرفته و اقدام به جابه‌جایی محل سکونت خود کرده‌اند با مراجعه به این سامانه می‌توانند نسبت به بروزرسانی آدرس خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات