مهدی معصومی‌گرجی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، اظهار کرد: عدد 40 در واقع اربعین انسان، دنیا و انقلاب است، و در این جایگاه دیگر آزمون و خطا معنا ندارد.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۳۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران درباره برنامه‌های حوزه هنری مازندران در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به فارس گفت: گفتمان چهل سالگی انقلاب در آذرماه برگزار شد، نمایشگاه 40 هنرمند خوشنویس و نگارگر نیز امروز برپا شد و تا آخر هفته دایر است.

مهدی معصومی‌گرجی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، اظهار کرد: عدد 40 در واقع اربعین انسان، دنیا و انقلاب است، و در این جایگاه دیگر آزمون و خطا معنا ندارد.

وی افزود: از این رهگذر می‌توانیم بگوییم که دیگر آزمون و خطا در ایران نیز جایی ندارد و زمان آن رسیده است که ببینیم در 40 سال چه کرده‌ایم؟ آیا مردم از ما راضی هستند یا خیر؟

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر داشتیم، هنرمندان خوبی را مطرح کردیم و اکنون فرهنگ و هنر ایرانی به چشم می‌آید، این موفقیت‌ها باید تداوم داشته باشد، قوی‌تر به پیش برویم و آن را قدر بدانیم و ارزش قائل شویم.

معصومی‌گرجی با بیان اینکه حوزه هنری یک نهاد انقلابی است، گفت: کشف، پرورش و حمایت از هنرمندان متعهد در این نهاد شکل گرفته است، هنرمندان خوبی معرفی شدند، خیلی‌ها را جذب کردیم و پرورش دادیم و راه خیلی‌ها را نیز از طریق برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی به سمت هنر ایرانی اسلامی و هنر متعهد، تغییر دادیم.

وی درباره کیفی‌سازی حوزه هنری مازندران اظهار کرد: شاید تا چند سال پیش کمیت برای ما خیلی مهم بود اما اکنون زمانی برای آزمون و خطا نیست، ممکن است سالانه پنج تولید هنری داشته باشیم اما حرفه‌ای و تاثیرگذار هستند.

این هنرمند ادامه داد: امسال سعی کردیم در کنار کیفیت کار، برخی فعالیت‌ها در حوزه شعر، خاطره و ادبیات انقلابی اسلامی را نیز افزایش دهیم، فیلمسازان اهل مازندران ازجمله مهدی زمان‌پور کیاسری و محمدرضا وطن‌دوست را حمایت کردیم که تولیدات خوبی داشتند، در هنرهای تجسمی نیز 50 هنرمند را درگیر فعالیت‌های هنری کردیم، در بخش عکاسی که در آغاز تنها 5 نفر بودیم اکنون 200 عکاس داریم.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران گفت: در مجموع 4 هزار نفر در گروه‌های سنی و در هنرهای مختلف زیرمجموعه حوزه هنری مازندران فعالیت دارند.

وی درباره برنامه‌های حوزه هنری مازندران در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: گفتمان چهل سالگی انقلاب در آذرماه برگزار شد، نمایشگاه 40 هنرمند خوشنویس و نگارگر نیز طی روزهای اخیر برپا شد و تا آخر هفته دایر است.

معصومی‌گرجی افزود: برای بهمن‌ماه نیز رونمایی از تولیدات و آثار هنری هنرمندان استان را داریم(تولیدات سال 97)، پخش مستند بلند قرآنی با نام «انقلاب از حیات دوران» و پخش فیلم‌های کوتاه قرآنی با نام‌های «مثل من»، «گیسوی دخترم» و «تردید»، برپایی نمایشگاه اینفوگرافی چهل اثر، تولید فیلم کوتاه جوان سالم و مستند «پاپلی» اثر مهدی زمان‌پور کیاسری از جمله برنامه‌های بهمن‌ماه است.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل حوزه هنری مازندران در پایان با بیان اینکه تعهد در هنر و هنرمند متعهد، تعهد به انسانیت و خدای خویش است، گفت: هنرمند مانند پروانه‌ای پرواز می‌کند و بر هر گل زیبایی می‌نشیند و از آن شهد شیرین به مخاطبان خود می‌چشاند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها