زاکانی در زاهدان:

با مطالبه گری پیگیر رفع مشکلات مردم باشیم

مدیر مرکز اندیشه و هم فکری راهبردی اقشار بسیج کشور در مجمع استانی قشر بسیج که در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: بسیج شجره طیبه است که روز به روز به آن افزوده می شود و این نهاد مقدس برای گره گشایی از مشکلات مردم در کنار ارگان‌ها و سازمان های دولتی اقدامات مفیدی را ارائه کرده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۷۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

علیرضا زاکانی، مدیر مرکز اندیشه و هم فکری راهبردی اقشار بسیج کشور در مجمع استانی قشر بسیج که در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: بسیج شجره طیبه است که روز به روز به آن افزوده می‌شود و این نهاد مقدس برای گره گشایی از مشکلات مردم در کنار ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی اقدامات مفیدی را ارائه کرده است.
 

وی با تاکید بر این مطلب که امروز ما در مسیر یک تحول بزرگ که پیام آن از طریق انقلاب اسلامی به جهان صادر شده قرار داریم، افزود: مسئولان و بسیجیان باید مطالبه گر باشند و با مطالبه گری به حق پیگیر مشکلات محرومین و نیازمندان باشند و در صدد حل آن بر آیند.

زاکانی بیان کرد: متاسفانه امروزه حاشیه نشینی یکی از معظلات جامعه است که در این راستا بتید تمهیدات اساسی اندیشیده شود تا مشکلانی که مردم در این مناطق با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مرتفع شود.

مدیر مرکز اندیشه و هم فکری راهبردی اقشار بسبج با اشاره به اینکه چهل سال پیش امام خمینی(ره) معنای واقعی عدالت، آزادی و فراتر از آن معنویت را به جهان معرفی کرد، افزود: اثرات انقلاب اسلامی استبداد را زدود و آزادی را به دنیا معرفی کرد و همین امر موجب شد که ۴۰ سال ما در تقابل جدی با نظام سلطه و لیبرال سرمایه‌داری قرار بگیریم.

تصریح کرد: بسبج یک فرصت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و باید این نهاد را عاملی برای رشد و توسعه انقلاب اسلامی دانست.

وی بیان کرد: مسئولان از بسبج به عنوان بازویی توانمند برای رفع چالش‌ها و آسیب‌های جامعه در استان و شهرستان‌های محل سکونت خود بهره گیری کنند.
 
دبیر مجمع عالی بسیج کشور گفت: اسلام و جبهه انقلاب با مکتب لیبرال دموکراسی و لیبرال سرمایه‌داری در رقابت است که نماینده جبهه انقلاب در این تقابل ایران و نماینده نظام سلطه آمریکا است؛ بنابراین تقابل ما و آمریکا تمام نشدنی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از چهل سال ما از نیروی انسانی توانمند و ظرفیت‌های فراوانی برخوردار هستیم و انقلاب در قله‌ای قرار گرفته که افق‌های جدیدی فراروی آن باز شده، اما در اوج قدرت در فشار و تحریم هستیم و ضرورت دارد با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راه پیشرفت را بیابیم.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما باید منابع و سرمایه‌های خود را بشناسیم تا بتوانیم به درستی از پس این تقابل برآییم، بیان کرد: در نگاه غربی همه جهان باید به سمت غربی شدن پیش برود و اصل در این نگاه بر این است که انسان به سمت لذت پیش می‌رود و امانیسم محور است.

وی اضافه کرد: در مقابل در نگاه اسلامی ما باید به سمت جامعه مهدوی و الگو پیش برویم و ماحصل حرکت به سمت بی‌نهایت و انسان کامل شدن است؛ در واقع نگاه حرکت در مسیر آزادی، عدالت و پیشرفت در بستر تعلیم و تربیت دینی است و نهایتاً در نقطه اوج این حرکت معنویت در جامعه به نمایش گذاشته می‌شود.

زاکانی عنوان کرد: در جوامع غربی حداکثرسازی فایده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جامعه با نگاه اقتصادی اولویت است، اما در نگاه اسلامی جامعه و انسان مسئولیت بلندی بر عهده دارد و نهایتاً انسان آزادی کامل دارد تا به سمت عدالت و پیشرفت حرکت کند.

زاکانی اضافه کرد: همین نگاه به سمت برجام رفت و یک معامله بد را برای ملت ایران رقم زد که آثار رفع تحریم نداشت و امروز هم اجازه نمی‌دهند جامعه و به ویژه نسل جوان ما جوان ما به عنوان یک عبرت از این معامله بد درس بگیرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه دوم نگاه مقاومت که البته هزینه‌هایی دارد و پرچمدار آن تاکنون حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده‌اند؛ تاکید این نگاه تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و باور بر این است قطعاً مشکلات پیش روی کشور نسبت به این توانمندی‌ها بسیار کوچک محسوب می‌شوند.

دبیر مجمع عالی بسیج کشور با تاکید بر اینکه اگر به ظرفیت‌های کشور و تولید در کشور توجه شود هم شاهد رونق اشتغال خواهیم بود و هم از واردات بی‌نیاز می‌شویم، گفت: دوری از فرهنگ انقلاب و تسری اشرافی‌گری کشور ما را به جایی رساند که به خارج مرز‌های کشور نیازمند شدیم.

وی با بیان اینکه ما در کشور مشکل داریم، اما بن‌بست نداریم؛ اظهار داشت: دوستان بیان کردند در سیستان و بلوچستان ۵۱ درصد حاشیه‌نشینی داریم که این امر برای ما مایه ننگ است. امروز انباشتی از تجربه و دانش و نیروی انسانی در کشور داریم که اگر از آن به درستی بهره بگیریم می‌توانیم به راحتی مسیر پیشرفت را طی کنیم.

زاکانی افزود: ما باید اقتضائات و منابع کشور را به درستی بشناسیم و جهت برون رفت مشکلات به درستی از آن‌ها استفاده کنیم که یکی از این منابع عظیم نیروی انسانی کارآمد، مومن، خودساخته و متخصص است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار