مسئول نمایندگی ولی فقیه در یگان حفاظت هواپیمایی سپاه فرودگاههای استان سیستان و بلوچستان:

چالش و مشکلات خانوادگی در کشور جدی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در یگان حفاظت هواپیمایی سپاه فرودگاههای استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر امروز دشمن تشکیل خانواده را به سمت ازدواج سفید سوق داده و تحکیم خانواده را به سمت طلاق و جشن طلاق هدایت کرده و به سادگی در این کشور روند نسل را رسانده به یک و چند درصد، روی همه‌ی این‌ها کار و هزینه کرده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۶۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، حجت الاسلام نعیم اربابی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در یگان حفاظت هواپیمایی سپاه فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان بمناسبت پنجم دیماه در جمع خانواده کارکنان سپاه فرودگاه در حسینیه عاشقان ثارالله گفت:کانون خانواده علی رغم این همه کار فرهنگی و دینی که می شود متاسفانه کانون محکمی نیست، آمار ۲۵ درصد طلاق در بعضی از شهر‌ها و آمار ۳۰ و ۳۵ درصد در بعضی از شهر‌های دیگر نشان دهنده این تزلزل است.

وی افزود:کاهش ازدواج و بالارفتن سن ازدواج؛ مسئله فرزند داری و گسترش نسل؛ مجموعه ای از مشکلاتی است که امروزه در حوزه خانواده وجود دارد.

حجت الاسلام اربابی با اشاره به این نکته که تشکیل خانواده برای هر جوانانی  یک آرزو است  که جوانان بسیاری داریم که سن ازدواج آنها بالارفته است، ادامه داد:  بالارفتن سن ازدواج به علت رسم‌های غلط، مهریه‌های بالا، چشم هم چشمی‌ها، نبود شغل و مشکلات اقتصادی از جمله موانعتاثیر گذار در افزایش سن ازدواج است.

وی  گفت: یکی از مشکلات دیگری که در حوزه خانواده وجود دارد این است که افرادی که تشکیل خانواده داده اند متاسفانه خیلی زود از هم جدا می شوند، زندگی را برای خود جهنم می کنند؛ و اَدای زندگی را درمی آورند، و طلاق‌های عاطفی هم زیاد شده است.

این مسئول تک فرزند داشتن در خانواده ها را یکی دیگر از مشکلات  نسل جوان  دانست و اظهار داشت: بسیاری از مزدوجین تک فرزند هستند و با خودشان به توافق میرسند که اولاً پنج سال اول بچه دار نشوند و ثانیا بیشتر از یک بچه هم نداشته باشند، با این  اوضاع چند سال دیگه نسل عمه  و عمو  و خاله  از بین می‌رود کسی دیگر عمه  و خاله ندارد بخاطر اینکه  تک  فرزند هستند.

حجت الاسلام نعیم اربابی تصریح کرد: دشمن برای اینکه بتواند این مشکلات را به چالش تبدیل کند؛ از ابزار‌هایی مثل ماهواره و اینترنت و فضای مجازی استفاده می کند؛ اگر امروز دشمن تشکیل خانواده را  به سمت ازدواج سفید سوق داده؛ و تحکیم خانواده را به سمت طلاق و جشن طلاق هدایت کرده؛ و به سادگی در این کشور روند نسل را رسانده به یک و چند درصد، روی همه‌ی این‌ها کار و هزینه کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در یگان حفاظت هواپیمایی سپاه فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ایی که به پدران و مادران دارم این است که فرزندان خود را مدیریت کنند چرا که  اگر سواد رسانه ایی نداشته باشند فضای مجازی به  آن‌ها آسیب میرساند.
ارسال نظرات