رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت حمایت خاصی از تولید نشده است، گفت: در شرایط فعلی تمام تلاش دولت باید حفظ تولید و اشتغال باشد.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۹۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم جمیلی با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت حمایت خاصی از تولید نشده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی تمام تلاش دولت باید حفظ تولید و اشتغال باشد اگر اینکار صورت نگیرد امکان حمایت از پولی ملی وجود نخواهد داشت.

رئیس خانه اقتصاد با بیان اینکه دولت باید تا حدی که ممکن است از بودجه جاری خود بکاهد، افزود: انتظاری که از دولت در اعداد و ارقام وجود داشت براورد نشده است.

وی گفت: دولت واگذاری‌ها را در بودجه وارد می‌کند اما، عملا اتفاق نمی‌افتد، برای اینکه منابع درآمدی دولت در بودجه محقق شود باید تمهیدات جدیدی در نظر گرفته شود که اشاره‌ای به آن نشده و فقط در تبصره‌ها با اعداد و ارقام بازی شدهد، اعدادی که پیش بینی شده به نظر نمی‌رسد محقق شود.

جمیلی با اشاره به نقش مجلس در تصویب بودجه اظهار کرد: در این مرحله نیاز است نمایندگان از نگاه بخشی و منطقه‌ای پرهیز کنند و منافع ملی مدنظر قرار گرفته و بودجه صرف آن شود.

رئیس خانه اقتصاد با اشاره به بودجه اختصاص داده شده برای توسعه بازار صادراتی گفت: با توجه به تحریم قطعا این بودجه برای اهداف مدنظر مناسب نیست.

وی تصریح کرد: ما در بخش صادرات هم اکنون علاوه بر تحریم خارجی با تحریم داخلی بواسطه بی تدبیری‌ها مواجه هستیم بنابراین باید تلاش و توجه به این بخش بیشتر شود.

ارسال نظرات