خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

آیت‌الله هاشمی شاهرودی به مسؤولیت‌ها و جایگاه‌ها اعتبار می‌بخشید/برخی با ظرفیت‌های حوزه آشنا نیستند

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اینکه رهبری فرمودند: کاگزار وفادار نظام نشان از تاثیرگذار بودن آیت‌الله هاشمی شاهرودی در نظام است؛ این شخصیت نیازی به جایگاه‌های اجرایی و مسؤولیت نداشت بلکه ورود این شخصیت بود که به مسئولیت‌های مختلف و جایگاه‌ها اعتبار می‌بخشید.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۲۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
آیت‌الله هاشمی شاهرودی به مسؤولیت‌ها و جایگاه‌ها اعتبار می‌بخشید/برخی با ظرفیت‌های حوزه آشنا نیستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی در مسجد اعظم قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه هیچ چیزی در عالم همانند نبود علما شیطان را خوشحال نمی‌کند، اظهار کرد: فضل علما همانند برتری آخرت نسبت به دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه ثمره آیت‌الله هاشمی شاهرودی تازه به باروری رسیده بود، اضافه کرد: هر چند که به واسطه بیماری فوت ایشان قابل پیش‌بینی بود، اما این حادثه بسیار سنگینی است که به زودی‌ها نمی‌توانیم آن را فراموش کنیم و حوزه‌های علمیه باید خون دل بخورند تا همانند شاهرودی‌ها به ثمره بنشینند.

این استاد حوز علمیه قم با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی پشتیبان، کارگزار باوفا و عالم فرهیخته و همراهی را از دست دادند، گفت: سابقه علمی این شخصیت حوزوی تحت‌الشاع فعالیت‌های سیاسی وی قرار گرفت هر چند حضور این استاد حوزه در عرصه سیاسی هم در دوران خاص زندگی وی لازم بود.

وی از علاقه به منبر، روضه و مباحث قرآنی و حدیثی یاد کرد و افزود: بر اساس سئوالی که بنده از آیت‌الله شاهرودی داشتم، بهترین سفر برای این عالم برجسته سفر زیارتی بود به همین علت نیز به صورت مستمر در مشهد مقدس حضور می‌یافت.

رفیعی با اشاره به اینکه فکر و اندیشه از ویژگی‌های رسیدن به علم و دانش است، تصریح کرد: اکنون در حوزه‌های علمیه باید به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد اندیشه‌های جدید باشیم و یکی از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی نیز این بود که متفکر بود و برای توسعه اندیشه‌های جدید تلاش کرد.

وی ادامه داد: افرادی که به ظرفیت علمی حوزه‌های علمیه هجمه می‌کنند یا با این ظرفیت‌ها آشنا نیستند یا مغرض هستند، نمی‌دانم چرا جو‌زده می‌شوند و بدون اطلاع از فضای علمی حوزه به این مجموعه هجمه وارد می‌کنند؛ اگر نسبت به دستاورد‌های علمی حوزه‌ها آشنا شوند به خود اجازه نمی‌دهند که بگویند حوزه‌های علمیه نوپردازی ندارند، هر چند حوزه‌ها در عرصه سیاسی نیز شخصیت‌های مختلفی را برای نظام اسلامی تربیت کردند که از مهم‌ترین آن‌ها امام خمینی (ره) بوده‌اند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه از آزاداندیشی به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی یاد کرد و گفت: در مباحث علمی ارائه تئوری و نظریه علمی جدید بسیار مهم است به ویژه اگر موضوعی دارای سابقه قدیمی است و فقیهی در مورد آن مباحث جدید را مطرح کند یک کار بزرگی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی پایبند بودن به ارتباط با خداوند بود، عنوان کرد: بر چهره این عالم نه تنها اخم ندیدم بلکه همیشه خوش‌رویی از وی یاد گرفتم.

رفیعی نخبه‌پروری را از جمله دیگر ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی برشمرد و اضافه کرد: برخی از فضلای حوزه به بنده گفتند که به آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفته‌ایم که با شخصیت والای علمی می‌توانند در حوزه‌های علمیه بسیار تاثیرگذارتر باشند، اما این شخصیت در پاسخ گفته است که اگر بنده هم بیایم چه کسی در صحنه خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رهبری فرمودند: کارگزار وفادار نظام نشان از تاثیرگذار بودن آیت‌الله هاشمی شاهرودی در نظام است؛ این شخصیت نیازی به جایگاه‌های اجرایی و مسؤولیت نداشت بلکه ورود این شخصیت بود که به مسؤولیت‌های مختلف و جایگاه‌ها اعتبار می‌بخشید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار