پروژه باغ موزه دفاع مقدس متوقف شد

به علت تامین نشدن اعتبارات، عملیات عمرانی باغ موزه دفاع مقدس در پنج ماه گذشته متوقف بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۲۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت:  این مدت کارگاه عملیات عمرانی پروژه باغ موزه دفاع مقدس تعطیل بود و شرکت مربوطه درخواست اعمال ماده ۴۸ قانون را کرده که به‌معنی لغو قرار داد است.

سردار حسین‌علی یوسف علیزاده علت اصلی تعطیلی عملیات را تامین نشدن اعتبارات لازم دانست و افزود: از آنجا که مجموعه‌هایی که باید از طرح پشتیبانی می‌کردند، به‌تعهد خود عمل نکرده‌اند، اکنون شرکت پیمانکار ۳.۵ میلیارد تومان طلبکار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ایجاد و راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را اولویت کار خود دانست و افزود: رئیس شورای هماهنگی و پشتیبانی از حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استاندار است و بقیه مجموعه‌ها در تابعیت استاندار عمل می‌کنند، بنابراین امیدوار هستم این موضوع در فضای اداری حل شود.

وی با اشاره به‌اینکه در میان برخی از اعضای شورای شهر مشهد این تلقی وجود دارد که پس از اعطای زمین، بقیه مجموعه‌ها برای پشتیبانی تامین منابع اقدام کنند، اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در زمان واگذاری زمین تعهد داده است که این زمین کماکان جزئی از پارک کوهسنگی باشد و دیواری کشیده نشود تا افرادی که به‌پارک کوهسنگی می‌آیند به‌تمام این حوزه بتوانند ورود پیدا کنند، به‌جز فضا‌های خاصی که بنای موزه است و اداره کل حفظ آثار مقررات خود را اعمال کند.

یوسف علیزاده تصریح کرد: کل پروژه ۱۰ تا ۱۵ درصد و سه ساختمان ساخته شده در باغ موزه دفاع مقدس، ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار