نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مرحوم آیت الله شاهرودی در تمام سنگرهایی که از ابتدای انقلاب حضور داشتند منشاء آثار و برکات بسیاری بودند که نتیجه سیره این مجاهد باید الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۵۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله دری نجف آبادی ظهر امروز در مراسم یادبود آیت‌الله شاهرودی گفت: شاگرد ممتازی مانند آیت الله شاهرودی در حوزه علمیه نجف اشرف نتیجه و عصاره یک قرن و نیم فقاهت و ترویج و آموزش اصول شیعه است که خدمات ایشان در عالم تشیع و حوزه های علمیه خواهد ماند.

وی افزود: کارهای ارزشمندی که در دیوان عدالت اداری و دادسراها از جمله؛ احیای دوباره دادسراها،پیگیری با قدرت از پیشگیری و صیانت از حقوق مردم ، زندان زدایی، حبس زدایی و جایگزینی حبس همیشه به یادگار خواهند ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آزاد اندیشی در سیره آیت الله شاهرودی کاملا مشهود بود و از ویژگی های آیت الله شاهرودی نبوغ فکری و ذهنی و استعداد ایشان بود که مأموریت حضرت امام(ره) در مورد فقه حکومتی را به معنای دقیقه کلمه تبیین کرد.

وی افزود: اقتدار و قدرت قوه قضائیه نتیجه تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی همه خدمت گذاران آن نهاد مهم است که مسئولان این قوه بویژه آیت‌الله شاهرودی در این راه کشیده‌اند،همچنین نظریه های کامل در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین مباحث نوین فقهی، اساس فقهی حوزه علمیه نجف را منتقل می کردند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: مرحوم آیت الله شاهرودی در تمام سنگرهایی که از ابتدای انقلاب حضور داشتند منشاء آثار و برکات بسیاری بودند که نتیجه سیره این مجاهد باید الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: نباید تنها به رفاهیات مالی و اقتصادی توجه داشت و همیشه باید شکر گذار خداوند متعال باشیم، که بعد از آن باید مسائل اقتصادی در اداره امور کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید افزایش قیمت‌ها مشکلاتی در امورات زندگی مردم ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مسیر گسترش اسلام، بیداری اسلامی و احیای فرهنگ مقدس عاشورا را فراهم کرد و امروز تمام مسلمانان جهان با الگوگیری از ارزش های انقلاب اسلامی مقابل یزیدیان زمان صف آرایی می کنند و با مقاومت و ایثار از حقوق خود دفاع می کنند.

وی افزود: مجاهدت های امام راحل و مقام معظم رهبری همواره باید در یاد و خاطر مردم ایران باشد و اجازه ندهند که افکار سطحی و بدون پایه دشمنان سبب برهم ریختن ذهن شان شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: ایران اسلامی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ژاندارم آمریکا و عراق نیز ژاندارم روسیه در منطقه خاورمیانه بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی کمونیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم در منطقه از بین رفته و هر 2 کشور از استقلال بی سابقه ای برخوردار هستند.

وی افزود: پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی گروه‌های سیاسی مختلف از سوی آمریکا و با حمایت آمریکا و اروپا در ایران تشکیل شدند که به دنبال شکست و نابودی انقلاب اسلامی بودند اما با تلاش و مجاهدت های مقام معظم رهبری و امام راحل و رزمندگان اسلام این توطئه‌ها و نقشه‌ها نقش بر آب شد، امروزه تمام این مجاهدت‌ها باید الگویی برای ملت ایران باشد تا بتوان با بهره‌گیری از آنها توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: مفهوم مهم اصل 44 این است که میدان وسیعی به کارهای جدید بدهید تا در این راستا واگذاری ها صورت گرفته، عملکردها بهتر شده و امور نیز بهتر اداره شود تا شاهد اشتغال بهتر و تحقیقات بیشتر و کمتر شدن مشکلات موجود باشیم و 10 برابر وضعیت تولید موجود، سرمایه‌گذاری در کشور افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات