رییس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دلفان گفت: حدود ۱۱ هزار در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در دلفان بی‌سواد هستند.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۶۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، شاپور عیسی زاده، معاون فرماندار شهرستان دلفان در جلسه شورای پشتیبانی اداره سوادآموزی این شهرستان ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان آموزش‌وپرورش و سوادآموزی و تبریک هفته سوادآموزی گفت، بعد از گذشت ۴ دهه ازعمرپربرکت انقلاب آمار بی‌سوادی شایسته و برازنده نام این شهرستان نیست.

 

وی بیان کرد: دلفان علی‌رغم پیشرفت خوبی که در بخش سوادآموزی داشته، اما ازنظر نرخ سوادآموزی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله که گروه هدف است از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و این نیازمند تلاش و کار بیشتری در این زمینه است

 

 عیسی زاده تصریح کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در دلفان همه باید عزمی راسخ داشته باشیم و همه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان در شناسایی افرادبیسواد تلاش کنند.

 

مدیر آموزش‌وپرورش نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور اعضا و تبریک هفته سوادآموزی به چالش‌های پیش روی شهرستان در حوزه‌ی سوادآموزی اشاره کرد و گفت: امارهای دقیقی از بی‌سوادان روستایی جهت برنامه‌ریزی درست و مناسب در دست نیست و مهاجرت به شهرستان وعدم آمار در این زمینه باعث ایجاد این مشکل شده است.

علی تیموری افزود: جامعه هدف بی‌سوادی در شهرستان دلفان بین ۱۰ تا چهل‌ونه سال است که حدود ۱۱ هزار و دویست نفر را شامل می‌شود.

تیموری ادامه داد: در شهرستان دلفان حدود ۳۰۰ نفر به‌عنوان آموزش‌دهنده در اداره نهضت سوادآموزی مشغول هستند و دورترین روستاها را هم پوشش می‌دهند.

وی بر ضرورت آموزش‌های تکمیلی جهت عدم بازگشت سوادآموزان به بی‌سواد تاکیدکردوگفت: کار سوادآموزی در مسیر پیشرفت قرارگرفته ولی هنوز تا رسیدن به پیشرفت صددرصدی فاصله‌داریم که امیدواریم با برنامه‌ریزی و اجرای مصوبات به هدف اصلی نزدیک شویم.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دلفان تصریح کرد: برخلاف دیدی که درگذشته به نهضت وجود داشت هم‌اکنون نهضت سوادآموزی توانسته با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب به آمار واقعی خود نزدیک شود و مردم نگاه مثبتی به آن دارند

تیموری گفت: تلاش مجموعه آموزش‌وپرورش بر این است تا در شهرستان دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و در همین راستا با کمک خیرین از طریق تأسیس مدارس شبانه‌روزی موفق عمل کرده‌ایم.

 رئیس اداره سوادآموزی شهرستان دلفان هم در این جلسه ضمن ارائه آمار و فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان گفت: آمار بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان را احصا و با همکاری و مساعدت سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به ریشه‌کنی بی‌سوادی اقدام شود.

ولی اله مولایی با اشاره به موفقیت‌های اداره سوادآموزی دلفان گفت: اداره سوادآموزی در طول ۲ سال اخیر در خیلی از شاخص‌ها در استان موفق تراز سایر شهرستان‌ها عمل کرده و این موفقیت‌ها باعث شد تا این اداره از طرف وزارت موردتجلیل قرار بگیرد و این مرهون تلاش و برنامه‌ریزی مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان وسایرهمکاران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات