به همت حوزه ۳ کارگری سپاه ناحیه حر مشهد صورت گرفت:
رزمایش پدافند غیر عامل و امداد و نجات به همت حوزه ۳ کارگری ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد در شهرک صنعتی مشهد کلات با حضور رئیس سازمان بسیج کارگری خراسان رضوی و سرهنگ عبداللهی مسئول پدافند غیر عامل سپاه امام رضا (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۲۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
سرهنگ پاسدار مهدی زراعتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی گفت: رزمایش پدافند غیر عامل و امداد و نجات صبح روز پنجشنبه به منظور آمادگی و توان رزمی پایگاه‌های مقاومت بسیج کارخانجات در برابر بحران و شرایط اضطراری و بمب باران هوایی و ارائه آموزش‌های لازم و ایجاد آمادگی برای کارگران مستقر در واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی مشهد کلات توسط حوزه ۳ کارگری مشهد برگزار گردید.

وی در ادامه گفت::در این رزمایش ۱۵۰ نفر در قالب تیم‌های انتظامات و حراست، اطفاء حریق و آتش نشانی، امداد و اورژانس، اتفاقات آب و برق و گاز حضور داشتند.

فرمانداه سپاه ناحیه حرتصریح کرد: در ابتدای این رزمایش کلاس‌های اصول پدافند غیر عامل، امداد و نجات، اطفاء حریق، حفاظت و حراست و انتظامات برگزار گردید و در ادامه رزمایش با رمز یا فاطمه الزهرا آغاز گردید.

گفتنی است این رزمایش بر پایه سناریوی بمباران هوایی با اعلام وضعیت قرمز با پخش آژیر خطر آغاز گردید و تیم پیشرو و برآورد خسارت وارده به منطقه اعزام گردید و سپس تیم‌های آتش نشانی جهت اطفا حریق به منطقه مورد نظر اعزام شدند. در پی آن آمبولانس و تیم‌های امداد و نجات در صحنه حضور پیدا کردند و مجروحین و مصدومین فرضی را به پست امداد و بیمارستان منتقل نمودند و در ادامه تیم‌های حفاظتی و امنیتی کنترل منطقه و عبور و مرور را در دست گرفتند و سارقین فرضی دستگیر و به بازداشتگاه موقتی منتقل گردیدند و در پایان، بررسی، کنترل نهایی و اعلام امنیت و پاکسازی صورت گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها