امام‌جمعه اردکان با اشاره به ایستادگی مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: نهم دی‌ماه از ماندگارترین صحنه‌های حضور مردم در دفاع از نظام است که در تاریخ ماندگار شده است.
کد خبر: ۹۰۹۴۲۶۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، به بیان اهمیت صدقه و انفاق و آثار آن در زندگی انسان پرداخت و گفت: صدقه و انفاق کلید گشایش زندگی انسان است.

وی افزود: گره‌گشایی از کار یک مؤمن، بزرگ‌ترین عبادت و افتخار است. لذا مسئولین باید توجه داشته باشند که اگر برای مردم تلاشی می‌کنند صدقه به‌حساب می‌آید و نباید برای آن بر سر مردم منت بگذارند.

امام‌جمعه اردکان در ادامه خطبه‌ها ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌ای از خدمات علمی و سیاسی وی به‌نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: این عالم بزرگوار همانند یک سرباز در هر سنگری که مقام معظم رهبری دستور می‌دادند حاضر می‌شد و به مردم خدمت می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ما باید از این نظام و انقلاب دفاع کنیم. مردم پای این انقلاب ایستادند و هزینه هم داده‌اند و در ادامه نیز خواهند ایستاد.

شاکر افزود: حماسه 9 دی را به این خاطر گرامی می‌داریم که در این روز حماسه ماندگاری به وجود آمد که مردم ما از انقلاب دفاع کردند. نهم دی‌ماه از ماندگارترین صحنه‌های حضور مردم در دفاع از نظام است که در تاریخ ماندگار شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است اما در سال 88 فتنه‌ای برپا شد که عده‌ای می‌ترسیدند اصل نظام ساقط شود اما مردم به میدان آمدند و این بساط را با حضور خود جمع کردند.

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت: وظیفه ما این است که از جبهه حق دفاع کنیم. اگر کسی در میدان مقابله حق و باطل ساکت باشد طرف باطل را گرفته است. در مقابل باطل نمی‌شود سکوت کرد. کسی که ظلمی را انجام دهد و کسی نیز که به او کمک کند و همچنین کسی که سکوت کند هر سه شریک هستند.

وی در پایان گفت: اولین راه تشخیص حق و باطل این است که ببینیم قانون چه می‌گوید. بسیاری از بزرگان و علمای ما در ابتدای فتنه به مدارا و جذب حداکثری دعوت کردند و در مرحله دوم پای حق مردم ایستادگی کردند. راه دوم این است که قدمی برخلاف امنیت ملی برداشته نشود. اگر گروهی کاری می‌کند که امنیت کشور به خطر می‌افتد باطل است. سوم اینکه کاری نکنیم که دشمن‌شاد شود. وقتی کاری انجام می‌دهیم و می‌بینیم که دشمنان شاد می‌شوند و سوءاستفاده می‌کنند بدانیم که برحق نیستیم.
ارسال نظرات