خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ماندگاری:

اشرافی گری انقلاب را تهدید می‌کند/ زندگی شاهانه شایسته مدیران کشور نیست

استاد حوزه علمیه قم گفت: اشرافی گری مدیران، فاصله طبقاتی بین غنی و فقیر و اختلاف مدیران و دنیازدگی آن‌ها تهدیدات انقلاب اسلامی است و این تهدیدات انقلاب را توخالی می‌کند.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۲۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
اشرافی گری انقلاب را تهدید می‌کند/ زندگی شاهانه شایسته مدیران کشور نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های بصیرت اظهار کرد: بصیرت چشم دل است و براساس روایات هر کسی که بصیرت نداشته باشد در روز قیامت نابینا محشور خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اسباب بصیرت پیروی از دستورات الهی است و هر کسی که از دستورات خداوند پیروی کند، در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب با کمک گرفتن از قرآن انقلاب را در مسیر سعادت هدایت می‌کنند، اگر آدرس خودمان را از خداوند گرفتیم، خدا ما را هدایت می‌کند.

ماندگاری نهایت انقلاب اسلامی را اتصال به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را برای زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) پایه ریزی کردند، ایشان درس قیام برای اسلام را از قرآن آموختند.

وی ادامه داد: برخی در این کشور مدیر شدند، اما هنوز اسیر نفس اماره هستند، جنگ هشت ساله تحمیلی به پایان رسیده است، اما هنوز جنگ با آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن و نفس اماره تمام نشده است.

استاد حوزه علمیه قم منبع بصیرت افزایی امام خمینی (ره) را قرآن دانست و تصریح کرد: درس بصیرتی از قرآن، قیام برای استمرار انقلاب اسلامی است، مردم در سال ۱۳۵۷ امت شدند و توانستند که شاه را سرنگون کنند، مردم امت شدند که حماسه ۹ دی را خلق کردند و می‌توانند که دوباره مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که برای حل مشکلات در کشور باید دست به دست یکدیگر بدهیم و اگر افراد توانمند و ثروتمند حقوق شرعی را بدهند، فقیری در این جامعه باقی نمی‌ماند.

ماندگاری افزود: امروز روز تسویه حساب جریان‌های سیاسی با یکدیگر نیست، اکنون دشمنان جنگ اقتصادی بر علیه ما راه انداخته اند و به دنبال تفرقه افکنی بین مدیران و مردم برای شکست دادن انقلاب اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه قم مردم را صاحبان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم از مجلس شورای اسلامی توقع دعوا ندارد، بلکه توقع دارند که در مجلس قانون برای گره گشایی از مشکلات تصویب شود، مردم نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را انتخاب کردند تا برای آن‌ها خدمت گذار باشند.

وی ادامه داد: اگر امروز گره‌های کوری در جامعه داریم، به دلیل عدم رعایت تقوا است، تنظیم بودجه نیاز به تقوا دارد و با رعایت تقوا در ابعاد مختلف دیگر مشکل لاینحل نخواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مبنای انقلاب اسلامی قیام همیشگی است، اگر یاری خداوند نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد و کشورمان پیروز از جنگ تحمیلی بیرون نمی‌آمد.

ماندگاری اختلاف و تفرقه افکنی را برای انقلاب اسلامی آسیب دانست و تصریح کرد: تفرقه افکنی شیوه انگلیس برای حاکمیت در مستعمرات خود بود.

وی ادامه داد: دنیازدگی برای انقلاب اسلامی آسیب است و برای مدیر در این کشور شایسته نیست که زندگی شاهانه داشته باشد، ولی مردم را به زندگی زاهدانه دعوت کند، اشرافیت زدگی آسیب بزرگی برای انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر مدیران دنیا را به آخرت ترجیح دهند، کوردل می‌شوند و این بزرگ‌ترین تهدید نظام اسلامی است، آمریکا، اسرائیل و آل سعود تهدید اصلی برای انقلاب نیستند، اشرافی گری مدیران، فاصله طبقاتی بین غنی و فقیر و اختلاف مدیران و دنیازدگی آن‌ها تهدیدات انقلاب اسلامی است و این تهدیدات انقلاب را توخالی می‌کند.
ارسال نظرات