عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بازگشت کالاهای احتکاری به چرخه بازار خبر داد و گفت: وزارت صنعت باید با کارشناسی‌های لازم مکانیزمی به کار گیرد تا کالاهای احتکاری به دست خریدارن واقعی برسد.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۸۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کالاهای احتکاری، گفت: بسیاری از این کالاها تاریخ مصرف دارند و اگر در موعد زمانی مناسب به دست مصرف‌کننده نرسد قابل استفاده نیست از سوی  دیگر تعیین تکلیف این کالاها می تواند باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: در این نشست آقای رحمانی از بازگشت کالاهای احتکاری به چرخه بازار خبر داد.

وزارت صمت از ورود دلالان به چرخه توزیع کالاهای احتکاری جلوگیری کند

وی بیان کرد: وزارت صنعت باید با کارشناسی‌های لازم مکانیزمی به کار گیرد تا کالاهای احتکاری به دست خریدارن واقعی رسیده و از ورود دلالان به این چرخه جلوگیری کند.

 
دوفوریت تامین کالاهای اساسی

ضرورت ورود وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف کننده به موضوع قیمت کالاهای خانگی

عزیزی با بیان اینکه پس از روند صعودی نرخ ارز فروشندگان با بهانه‌هایی مانند افزایش نرخ دلار قیمت کالاهای خانگی را بالا بردند، اظهار کرد: در حال حاضر نیز باید به واسطه نصف شدن قیمت دلار قیمت‌ها روند نزولی پیدا کند. وزارت صنعت، سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان بازرسی و تعزیرات حکوتی باید به موضوع ورود کرده تا موضوع به درستی کنترل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره ادعای برخی کارشناسان مبنی براینکه چسبندگی قیمت مانع کاهش قیمت‌هاست، توضیح داد: نمی‌توان این موضوع را مانع کاهش قیمت‌ها دانست.

ضرورت حمایت از تولید داخلی از سوی مصرف کننده و تولیدکننده

وی تاکید کرد : اگرچه در سال حمایت از تولید داخلی هستیم اما این حمایت باید دوسویه باشد چراکه زمانی که تنها مصرف کنندگان به دنبال حمایت از محصول ایرانی باشد و تولیدکننده توجهی به این موضوع نداشته باشد هدف نهایی به دست نمی‌آید.

اگرچه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع قیمت‌ها ورود می کند اما سازمان های حمایت از مصرف کننده، تعزیرات حکومتی و بازرسی باید اقدامات عملیاتی انجام دهد چراکه اجرا دست آنها است و مجلس نهادی نظارتی است

عزیزی معتقد است اگرچه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع قیمت‌ها ورود می کند اما سازمان های حمایت از مصرف کننده، تعزیرات حکومتی و بازرسی باید اقدامات عملیاتی انجام دهد چراکه اجرا دست آنها است و مجلس نهادی نظارتی است.

کاهش قیمت کالاهای داخلی امکان پذیر است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجایی که این روزها نرخ ارز کاهش داشته است تولیدکنندگان می توانند مواد موردنیاز خود را تامین کرده و در نتیجه قیمت نهایی کالاها را کاهش دهند./

پایان پیام

 
ارسال نظرات