مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد:

حضور حماسی ملت بیدار در نه دی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دشمنان در فتنه 88 به دنبال تغییر باورها و ارزش‌های این ملت بودند اما حضور حماسی ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران در حماسه 9 دی و پشتیبانی از ولی فقیه همه نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.
کد خبر: ۹۰۹۴۸۱۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت حماسه نه دی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان یزد که در مسجد ملأ اسماعیل برگزار شد، با بیان اینکه واژه بصیر دارای ریشه قرآنی است گفت: قرآن کریم می‌فرماید:‌ای پیامبر به امت من بگو راهی که انتخاب کرده‌ایم براساس بصیرت و ژرف اندیشی است.

وی افزود: با مراجعه به زندگی انبیاء و اولیاء الهی می‌بینیم که پایه تمام حرکات ائمه معصومین (ع) بصیرت بوده است.

حسینی کوهستانی تصریح کرد: امام حسین (ع) در ابتدای قیام خود می‌فرمایند که خداوند حرکت من را بصیرانه قرار بده تا بتوانم راه درست را طی کنم و هم به مردم نشان دهم.

وی با بیان اینکه کلمه بصیرت در این کشور مغفول مانده بود افزود: امام خمینی (ره) با قرار دادن بصیرت به عنوان پایه انقلاب اسلامی توانست بر رژیم پهلوی غلبه کند.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) قیامی را در ایران آغاز کرد که تزلزل کشور‌های مستکبر جهان و بیداری مظلومان را به دنبال داشت.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه همه حرکات اولیاءو اوصیاء دین بر اساس بصیرت است اظهار داشت: اگر غیر از این باشد براساس تعصب کورکورانه است که این پذیرفته نیست.

وی در ادامه با علائم انسان بصیر از زبان امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: اندیشیدن در مورد شنیده‌ها، اندیشیدن و عبرت گرفتن از حوادث از جمله نشانه‌های انسان بصیر است.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) به عنوان امامی که در عصر خود با بیشترین فتنه‌ها روبرو بوده است از پرستش هوای نفس و قانون گریزی به عنوان دو عامل مهم در آغاز فتنه‌ها یاد می‌کند.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ اظهار داشت: دشمنان در فتنه ۸۸ به دنبال تغییر باور‌ها و ارزش‌های این ملت بودند، اما حضور حماسی ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران در حماسه ۹ دی و پشتیبانی از، ولی فقیه همه نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب کرد.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات
آخرین اخبار