به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ به مناسبت حماسه ۹ دی ، همایش سران طوایف منطقه سیستان با حضور سران و ریش سفیدان منطقه در روستای قادر آباد شهرستان هیرمند برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۹۷۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، در این مراسم سرهنگ آبسالان فرمانده تیپ حضرت علی اکبر(ع) گفت: دشمن سالهاست بر علیه جمهوری اسلامی ایران شیطنت‌هایی ایجاد می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: پس از جنگ نیز دشمن دست از سر نظام جمهوری اسلامی برنداشت، و در سال ۷۸ و همچنین ۸۸ فتنه‌هایی ایجاد کردند که همواره در این سال‌ها آرزوی سرنگونی نظام را به گور برده اند.

فرمانده تیپ حضرت علی اکبر(ع) گفت: پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران خدا است، و تا زمانی که مردم در صحنه حضور داشته باشند و از ولایت پیروی کنند، هیچگاه دشمن نمی‌تواند به این کشور تجاوز کند.

حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند نیز در این مراسم گفت: سران فتنه با چهره حق به جانب ورود پیدا کردند و بسیاری از مردم نا آگاه را به دنبال خود کشاندند در این بین زمانی که دست فتنه گران رو شد مردم راه خود را از آن‌ها جدا کردند و فتنه گران با جمعیت اندکی باقی ماندند.

وی همچنین تصریح کرد: ما در طول انقلاب ده‌ها و صد‌ها فتنه داشته ایم که یک نمونه آن دی ماه سال ۱۳۸۸ است، اما آنچه که توانستیم در همه‌ی فتنه‌ها به سلامت از آن عبور کنیم عنایت الهی و ولایت فقیه بود.

امام جمعه هیرمند گفت: حکومتی قدرتمند خواهد بود که مردم را در کنار خود داشته باشد، امروز فتنه اقتصادی، فرهنگی به وجود خواهد آمد و راه برون رفت از این فتنه معتمدین و ریش سفیدان خواهند بود.

سردار باغبانی رئیس هیئت رزمندگان استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ۹ دی ماه یک تاریخ نبود، بلکه به تاریخ تبدیل شد.

وی افزود: مردم در این روز راه خود را از فتنه گران جدا کردند و با هوشیاری مقام معظم رهبری حماسه‌ای دیگر در تاریخ انقلاب آفریدند.

وی همچنین گفت: ۹ دی همانند تمامی روز‌های کهم تقویم جمهوری اسلامی ایران مهم است، این روز هم تراز با ۲۲ بهمن سال ۵۷ است و باید همانند این روز گرامی داشته شود.

محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند نیز در این مراسم اذعان داشت: امروز دشمن می‌خواهد از هر طریقی وارد شود و به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند.

وی افزود: دشمن شخصیت‌های بزرگی را در ابتدای انقلاب ترور کرد تا نظام را به فروپاشی برساند، اما این آروز را همه‌ی سران فتنه به گور بردند.

وی گفت: تفرقه و عدم اتحاد در میان اقوام می‌تواند نقطه ضعف ما باشد، همه‌ی دنیا امروز اعتراف مرده اند که ایران تنها کشوریست که استقلال و اتحاد دارد و دشمن از این موضوع به شدت ترس و واهمه دارد.
ارسال نظرات