مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران:
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: نهم دی را نباید به بیان مناقشات داخلی تبدیل کرد و باید در مسیر انسجام جامعه حرکت کنیم و آنچه رهبری تأکید دارند، باید درخواست کرد.
کد خبر: ۹۰۹۵۰۱۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عباس سلیمی‌نمین در مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی در مسجد غربای شاهرود با بیان اینکه در فتنه جبهه حق و باطل معلوم نیست، اظهار کرد: دشمن آن‌چنان پیچیده عمل می‌کند که حتی خواص هم گاهی اشتباه می‌کنند و تشخیص برای سیاستمداران هم سخت می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر مثل تفکر برخی خواص عمل می‌کردیم، امروز معلوم نبود چه فاجعه‌ای رخ می‌داد و فتنه واقعی آن موقع به وجود می‌آمد که مسلمان برابر مسلمان بایستد و شرایط ایده‌آل برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آید و این فتنه به‌راحتی قابل تشخیص نیست.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران افزود: شما پیرو ولایت‌فقیه هستید و راحت از فتنه عبور کردید؛ اما برخی سیاستمداران خود را کسانی می‌دانند که در کنار رهبری ایستاده‌اند و ورود فتنه در این شرایط کار را سخت می‌کند.
سلیمی‌نمین بیان کرد: تبعیت از ولایت‌فقیه وظیفه شرعی، دینی و حتی ملی ماست تا نظم عمومی در کشور باشد و یک نفر تصمیم نهایی را بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در موارد مهم، تصمیم نهایی با، ولی فقیه است و در جریان سال ۱۳۸۸ و در کتاب‌ها و مستند‌ها مشخص شد افرادی بودند که خود را فراتر از قانون و قانون را مولود خود می‌دانستند و سخت بود خود را در حصار قانون و نظام اسلامی قرار دهند.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: برخی نخبگان انقلاب‌های مختلف جهان در نسل اول انقلاب، آن را متوقف کرده‌اند و در انقلاب ما هم این امر وجود داشته و مهار این افراد سخت است؛ در دوران امام راحل، امام مسائل را کنترل می‌کردند.
سلیمی‌نمین با اشاره به جوان‌گرایی دائمی توسط رهبری گفت: رهبری نگذاشتند انقلاب در نسل اول بماند و هضم این برای خواص سخت بود؛ برخی بعد از انتخابات بر اساس نپذیرفتن نتیجه، فعالیت‌هایی را رخ دادند که کشور دچار مشکل شد.
وی با بیان اینکه جریان نسل اول انقلاب در حالی مدعی انقلابی‌گری بوده که برخی از آن‌ها خود آفتی برای انقلاب محسوب می‌شوند، گفت: در قضایای ۱۳۸۸ جریان زیاده‌خواه وارد چالشی با نظام شد که یا ما برنده انتخابات هستیم یا قاعده انتخابات را بر هم می‌زنیم و صراحتاً این را گفتند که اگر انتخاب نشویم، نتیجه انتخابات را نمی‌پذیریم.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: امروز باید تلاش کرد تا مشکلات را خیرخواهانه رفع کرد؛ در دوران فتنه باید با بصیرت و آگاهی و اقناع اذهان در جامعه افراد را جذب کرد و از مسیر باطل به حق آورد که البته کار سخت و دشواری است.
وی بیان کرد: یکی از موهباتی که از آن برخوردار هستیم، اسلام است. دشمن از اسلام ضربه خورده و در هر فرصتی می‌خواهد به اسلام ضربه بزند. امروز تلاش دشمن، جهت‌دهی انقلاب اسلامی به کشور‌های مسلمان است که دشمنان را در برنامه‌ریزی خود ناکام گذاشته است.
سلیمی‌نمین با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی جهت‌گیری درست را به انسان‌ها هدیه می‌دهد و این مشکل دشمنان در برخورد با انقلاب اسلامی است، افزود: آمریکا بعد از ۴۰ سال هنوز دست از توطئه برنداشته است؛ اما انقلاب اسلامی امروز موهبتی برای سایر کشور‌های منطقه و جهان و برای آمریکا سمی مهلک محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: اگر استیصال آمریکا و رژیم صهیونیستی نبود، فتنه مصیبتش بیشتر می‌شد و امروز اسرائیل از سر استیصال در باتلاق فرو می‌رود و این از آن جهت است که انقلاب جهت‌گیری خود را حفظ کرده است.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با تأکید بر لزوم مطالعه در بحث فتنه و تأکید رهبری انقلاب در این زمینه گفت: تجربه‌اندوزی می‌تواند راهگشای آینده باشد و بعضی تلاش دارند تا این را به دعوای درون نظام معطوف کنند؛ اما برخورد با فتنه در حقیقت مقابله انقلاب اسلامی با دشمنان اصلی‌اش است.
سلیمی‌نمین بیان داشت: نهم دی را نباید به بیان مناقشات داخلی تبدیل کرد و باید در مسیر انسجام جامعه حرکت کنیم و آنچه رهبری تأکید دارند، باید درخواست کرد.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم هم تجربه بیاموزیم و هم به انسجام جامعه کمک کنیم، درایت لازم است و باید افراد دلسوز را از زیاده‌خواهان جدا و آن‌ها را آگاه کرد.
سلیمی‌نمین تأکید کرد: پیروی از رهبری ما را در تنگنا‌ها و فتنه‌ها نجات خواهد داد و باید تلاش کنیم تا پیرو تام و کامل رهبری باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها