خبرهای داغ:

بزرگداشت ۵ دی روز شهرستان باغملک ، شهر شهدای مدافعان حرم برگزار شد

بزرگداشت ۵ دی روز شهرستان باغملک ، شهر شهدای مدافعان حرم با حضور امام جمعه موقت اهواز ، سادات ، روحانیون ، مسئولین استانی و شهرستان ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ، جانبازان مدافع حرم و عموم مردم شهید پرور و ولایی شهرستان باغملک برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۰۳۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

امام جمعه شهرستان ضمن خیر مقدم به میهمانان سفره شهدا ، علما و شخصیت های بزرگ به نیابت از مردم شهرستان باغملک ، و تسلیت به مناسبت درگذشت عالم بزرگ آیت الله شاهرودی افزود: ۵ دی ماه روز شهرستان باغملک ، روز تاسیس سپاه در حفاظت فرودگاه ها و ۴ دی ماه ۶۵ یادبود شهدای عملیات کربلای ۴ میباشد و غواصان دست بسته ای بودند که با دست های بسته پَر کشیدند و با دستهای بسته گِره های خودشان و آیندگان را باز میکنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید علی هاشمی نژاد ادامه داد: در این روز یاد شهدای مدافع حرم زینت بخش زندگی ما میباشد و این ۶ شهید والا مقام از افتخارات شهرستان هستند که با فدا کردن جان خود به مسیر خدایی رفتند و همرزمان آنها نیز که در این مراسم هستند رشادت های بسیاری داشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه کارهایی که قرآن به ما میدهد گفتمان سازی است که سطح زندگی از گفتمان سازی مشخص میشود و عمده این جوانان که امروز حول این شمع شهدا هستند ، برخی از شهدا را ندیده اند ، اما آمده اند که در محفل شهدا خودشان و زندگیشان را با شهدا گِره بزنند و این یعنی اینکه شهید زنده است.

 

در ادامه امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: محفل شهدای عزیز و بزرگوار بسیار نورانی است و حضور خانواده های معظم شهدا آن را نورانی تر میکند ، شهدا زنده هستند و رزق خود را نزد خداوند میگیرند و بالاترین مقام شهید نزد خداوند لقاء به پروردگار است.

 

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده افزود: خانواده های معظم شهدا باید به فرزندان شهید خود افتخار کنند ، شهدا عزت ما هستند ، یکی از شهرهای ویژه انقلابی ، باغملک بوده است که ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و هنوز هم ادامه دارد ، تا کنون بیشترین شهید را تقدیم کرده است و من هر جایی که بروم به همه میگویم که این منطقه بیش از ۳۰۰ شهید دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: شهدای مدافع حرم و شهدای ترور ۳۱ شهریور نشان دهنده ایثار ، فداکاری ، بصیرت و از خودگذشتگی مردم شهر باغملک است که این صفات اختصاص به یک دوران نداشت و از گذشته بوده است و هر جا دشمن باشد فرزندان باغملک ایثار میکنند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ، جنگ تحمیلی و مدافع حرم مردم باغملک افتخار آفریدند و دشمن چه در جنگ اقتصادی ، چه در جنگ نظامی ، رسانه ای و...نمیتواند مقابل این مردم بایستد و همه مردم از هر جناحی که باشند در مقابل دشمن خواهند ایستاد و منطقه باغملک یک افتخار بزرگ در سطح کشور است.

 

وی با اشاره به جنگ در سوریه بیان کرد: سوریه که به عنوان خط مقدم است و نزدیک بود که به دست آمریکا بیفتد و با توانی که ما داشتیم ، فرزندان ما به سوریه رفتند و آمریکای خبیث نتوانست دوام بیاورد و رسوا شد ، این افتخاری برای ما است و خداوند بزرگ را شکر گذاریم که ما را در برابر مشکلات یاری میکند و آنهایی که به این کشور که این همه شهید دارد خیانتی میکنند رسوا خواهند شد.

 

آیت الله حسن زاده ضمن عذر خواهی به نیابت از آیت الله موسوی جزایری بخاطر عدم حضور خود و شرکت در مراسم آیت الله شاهرودی در پایان افزود: یاد همه شهدای انقلاب ، شهدای مدافع حرم ، شهدای امنیت و شهدای جنگ تحمیلی را گرامی میداریم و برای خانواده های معظم شهدا از خداوند متعال طلب صبر داریم و انشالله ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی که حاصل تلاش خون این شهدا است را جشن میگیریم و از همه عوامل بر پایی این مراسم کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها