در نشست بصیرت افزایی در بافق مطرح شد:

نداشتن بصیرت نسبت به رهبری و نداشتن ولایت باعث سقوط می شود

نشست اخلاق با محوریت تهذیب نفس و بصیرت افزایی به مناسبت حماسه9 دیماه با سخنرانی حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۱۴۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران به مرحله خوب رهبری کردن اشاره کرد و افزود: کسی می تواند خوب رهبری کند که تمام وجودش آرامش شده باشد و نمود واقعی آن را در وجود پربرکت پیامبر گرامی اسلام(ص) معرفی کرد که در اثر همان آرامش توانست برای خود وصی و امام انتخاب نماید.
حجت الاسلام کارگران گفت: اولین چیزی که خدا به انسان یاد می دهد تا به آرامش و سکوت برسد این است که اصلاح نفس کند! و این امر محقق نمی شود مگر اینکه انسان در هر نقش و سمتی است به اصلاح خود بپردازد مثلاً مادری که خود بی نظم است، یا معلمی که بداخلاق است و ... نمی توانند یک انسان سالم تحویل جامعه بدهند چرا هنوز خودشان اصلاح نشده اند!
این استاد اخلاق طبق آیه ای از قرآن که می فرماید چرا حرفی می زنید که خود عمل نمی کنید؟ اظهار کرد: ملاک مهم در هر کاری این است که شخص خود عامل به آن باشد و این سخن در کلام آیت الله بهجت(ره) مشهود است که می فرماید: سخن منهای عمل برابر است با سقوط؛ تمسخر در جامعه؛ عدم کارآیی حرف خدا؛ دستاویز معاندان شدن؛ از بین بردن زحمات عالمان دین؛ زنبور بدون عسل و چشمه بدون آب!!! که هر کدام از این موارددریایی از سخن و نمونه های عینی برای خود دارد، که به قول مرحوک بهجت(ره) هر کدام از اینها تار عنکبوت در دنیاست!
حجت الاسلام کارگران در ادامه با اشاره به این مطلب که اگر انسان عمل در کارش باشد با غوغا، سروصدا و هیاهو رهبری نمی کند افزود: اگر بتوانیم خود، وجود خود و خانواده خود را خوب رهبری کنیم به آرامش عرفانی رسیده ایم و این مصداق بارزی است در جامعه کنونی که بصیرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم بصیرت و روشنایی دل درِ خانه اهل بیت است!
وی با اشاره به حماسه 9 دیماه و لزوم بصیرت دینی برای هر مؤمنی تأکید کرد: نداشتن بصیرت نسبت به رهبری و نداشتن ولایت باعث سقوط می شود چرا که خود مصداق سخن بدون عمل است و انسان باید بداند ولایت فقیه ارتباط عالم با اهل بیت و خدا است! و این است که وقتی انسان بصیرت پیدا کرد همه وجودش خدا می شود و می شود فردی مانند آیت الله شیخ محمد تقی بافقی(ره) یا آیت الله مدرس و ...
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات
آخرین اخبار