مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: در فتنه ۸۸ فتنه گران و آشوبگران حقانیت نظام را زیرسوال بردند
کد خبر: ۹۰۹۵۲۲۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان ضمن گرامیداشت ۹ دی اظهار کرد: در فتنه ۸۸ دشمنان داخلی و خارجی وقاحت و جسارت خود را به حدی پیش بردند که به پرچم سیدالشهدا اهانت کردند؛ اما خداوند پس از جریان امام حسین (ع) تصمیم گرفت که خون سیدالشهدا باقی بماند؛ بنابراین پس از هزار و چند سال دشمن نتوانسته است خون شهدای کربلا را از بین ببرد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان بیان کرد: در خصوص فتنه ۸۸ دو دیدگاه وجود دارد که نخستین دیدگاه اشاره بر این دارد که سال ۸۸ فتنه‌ای رخ نداده است و به دلیل بی دقتی‌هایی که تصور میکردند در انتخابات رخ داده است اعتراض خود را به خیابان‌ها کشیدند؛ دیدگاه دوم و همان منشا فتنه اشاره بر جریانی دارد که از سال‌ها قبل مدیریت و برنامه ریزی شده بود.
وی ادامه داد: با توجه به شواهد دیدگاه دوم صحیح است و این فتنه از قبل برنامه ریزی شده بود که دشمن در آن اهداف بسیار سنگینی را در نظر گرفته بود.
حجت الاسلام والمسلمین راسخی با اشاره بر معنای فتنه افزود: فتنه یعنی افراد کاری کنند که حقایق بر مردم پوشیده شود و نتوانند حق را تشخیص دهند؛ در فتنه ۸۸ این اتفاق رخ داد و آشوبگران به بهانه‌ی انتخابات حقیقت نظام را زیرسوال بردند و این موضوع از صحبت‌های میرحسین موسوی قبل از انتخابات مشخص شده بود؛ او در پاسخ به این سوال که اگر در انتخابات پیروز شوی چه کاری انجام خواهی داد گفت: ((ما پیام خود رادبه آن‌هایی که باید برسانیم رساندیم، تغییر در راه است و پیروزی در انتخابات بخشی از تغییر است))
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان با اشاره بر عوامل فتنه اظهار کرد: نفوذ دشمن در افکار و اذهان برخی افراد، بی بصیرتی، همراه و همگام نبودن با ولایت فقیه و خود خواهی آن‌ها از جمله عوامل فتنه در سال ۸۸ بود.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و هوشیاری خود از مدت‌ها قبل به اینکه دشمن در حال نفوذ است اشاره کرده بودند، اما برخی افراد به این فرمایشات توجهی نکردند و با ریاست طلبی و ساده لوحی خود آبروی نظام را به خطر انداختند.
وی تصریح کرد: فتنه‌های دشمن طبق آیات سوره احزاب تا زمانی که ما را با خود همراه نکنند پایان پذیر نیست؛ از انجا که انقلاب ما پیروز شد قطار این انقلاب در حال حرکت است و دشمن از این سرعت حرکت وحشت دارد.
حجت الاسلام راسخی باتاکید براینکه بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه از مهمترین وظایف ما است، افزود: اگر درجامعه بصیرت دهی و روشنگری کنیم و ابعاد فتنه و حضور دشمن در فتنه‌های گدشته را برای مردم شفاف سازیم به یقین مردم از دین و دیانت خود دفاع می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در روز‌های اولیه فتنه ۸۸ موصوع برای مردم روشن نشده بود، اما وقتی دشمن با نادانی خود به مساجد، قرآن و خیمه گاه سیدالشهدا (ع) حمله کردند اصل هدف اشکار شد و ملت شریف ایران در مقابل این فتنه روزی را به نام نهم دی خلق کردند که در تاریخ ثبت و جاودانه شد.
حجت الاسلام راسخی گفت: بسیج قدرتی بسیار نیرومند، بزرگ و توانمند است و دشمن این را در طول این ۴۰ سال متوجه شده است؛ در هر نقطه‌ای از دنیا اگر مشکل بزرگی وجود داشته باشد تنها با یک اجتماع و وحدت بزرگ که ما به آن بسیج می‌گوییم حل می‌شود؛ بنابراین دشمن از این قدرت بزرگ هراس دارد.
وی ادامه داد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و با اعتراف دشمن ۷ تریلیون دلار برای سرکوب این انقلاب هزینه شد، اما با توجه به ارادهدی بسیج دشمن نتوانست کاری کند.
وی بیان کرد: اوایل انقلاب یعنی ۴۰ سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که پرچم آمریکا را به آتش کشید و امروز پس از گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی حدود ۱۱۰ کشور جهان پرچم امریکا را به اتش کشیده اند؛ در انتخابات گذشته امریکا مردم به عنوان اعتراض پرچم کشور خود رادبه آتش کشیدند؛ این یعنی آمریکایی که ادعای کدخدایی در جهان را داشت در حال تضعیف و افول است.
وی گفت: امروز قدرت ایران به جایی رسیده است که امریکا از وجود ایران و از دست دادن قدرت خود به وسیله‌ی ایران در منطقه اعتراض می‌کند؛ توان و قدرت ایران برای دشمنان آشکار شده است به همین دلیل نیز از جنگ نظامی با ایران اجتناب می‌کنند.


خبرنگار:میثم علوی آزاد

ارسال نظرات
پر بیننده ها